کد خبر: ۲۰۶۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - 22 October 2022
به گفته رئیس کل بیمه مرکزی، صنعت بیمه، دو نقش مهم را در نظام تامین مالی کشور برعهده دارد؛ اول اینکه از طریق خرید سهام در بازار سرمایه، سپرده‌‌گذاری در سیستم بانکی و خرید اوراق، منابع مالی سرمایه‌‌گذاری را فراهم می‌‌کند.

 رئیس کل بیمه مرکزی بیان کرد: در حال حاضر سهم بیمه زندگی در پرتفوی بیمه کشور از رقم ۹/ ۱درصد در سال۱۳۹۲ با نرخ رشدهای قابل توجه به نزدیک ۱۶درصد افزایش یافته است.

به گزارش بانکداری ایرانی ،  مجید بهزادپور در رویداد کیش اینوکس٢٠٢١، با بیان اینکه نهاد ناظر صنعت بیمه در کنار سایر نهادهای پولی و مالی همواره در بخش‌های گوناگون توسعه محور اقتصادی پیشگام بوده است، گفت: وضعیت عملکرد سه ضلع مثلث بانک، بورس و بیمه، سطوح کارآمدی نظام تامین مالی هر کشور را تعیین می‌‌کند و بدیهی است بدون یک نظام کارآمد تامین مالی، دسترسی به رشد بالا و قابل توجه اقتصادی ممکن نیست.


او با بیان اینکه رشد اقتصادی در گرو رشد و توسعه فعالیت بانکداری، بورسی و بیمه‌‌گری است، اظهار کرد: تصمیم‌‌گیری‌‌ها و سیاستگذاری‌‌ها درباره هر یک از ارکان بانک، بورس و بیمه بر دیگر ارکان اثرگذار است. همچنین باید تناسب لازم بین وضعیت عملکردی و رشد و توسعه بانک، بورس و بیمه برقرار باشد و نظام تامین مالی کشور، نظامی همگن و متقارن باشد.

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی، صنعت بیمه، دو نقش مهم را در نظام تامین مالی کشور برعهده دارد؛ اول اینکه از طریق خرید سهام در بازار سرمایه، سپرده‌‌گذاری در سیستم بانکی و خرید اوراق، منابع مالی سرمایه‌‌گذاری را فراهم می‌‌کند.

بهزادپور با بیان اینکه در سال‌های اخیر هدف‌‌گذاری اصلی در صنعت بیمه، افزایش ضریب نفود بیمه با تمرکز بر بیمه‌های اختیاری به ویژه بیمه زندگی بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر سهم بیمه زندگی در پرتفوی بیمه کشور از رقم ۹/ ۱درصد در سال۱۳۹۲ با نرخ رشدهای قابل توجه به نزدیک ۱۶درصد افزایش یافته است.

او با بیان اینکه شرکت‌های بیمه در پایان سال۱۴۰۰ به قیمت تمامشده حدود ۳/ ۲۵هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه سرمایه‌‌گذاری داشته‌‌اند، خاطرنشان کرد: ٢٢درصد کل منابع سرمایه‌‌گذاری و ٢٨درصد کل سرمایه‌‌گذاری انجام‌شده آنان بوده است. بر اساس آمار، ارزش روز سرمایه‌‌گذاری شرکت‌های بیمه در بازار سرمایه در پایان سال گذشته ۵۳هزار میلیارد تومان است.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر ارزش روز پرتفوی سرمایه گذاری مستقیم بیمه مرکزی در بازار سرمایه بالغ بر ۲۰۰هزار میلیارد ریال است، ابراز کرد: از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرا می‌‌توان به سنهاب، کروکی آنلاین، راننده محوری در صنعت بیمه، سوییچ بیمه‌‌ای و سامانه کشف تخلفات و تقلب، همیار پرداخت اشاره کرد.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: