کد خبر: ۲۰۶۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - 22 October 2022
شعبان مردای، سرپرست بانک آینده از برنامه‌های بانک آینده بعد از رای قطعی دیوان عدالت اداری خبر داد و گفت: رای قطعی دیوان عدالت اداری آرامش لازم برای تحولات بانک آینده را فراهم کرده است.

شعبان مردای، سرپرست بانک آینده از برنامه‌های بانک آینده بعد از رای قطعی دیوان عدالت اداری خبر داد و گفت: رای قطعی دیوان عدالت اداری آرامش لازم برای تحولات بانک آینده را فراهم کرده است.

سرپرست بانک آینده در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» درباره آخرین تحولات هفته‌های اخیرا این بانک به گفت: خوشبختانه رسیدگی منطبق با موازین قانونی دیوان عدالت اداری در ۱۶شهریور۱۴۰۱ باعث تعیین تکلیف شد و نگرانی‌‌هایی را که می‌‌توانست باعث اختلال و سردرگمی سهامدار و بیش از ۷میلیون سپرده گذار شود، با تدبیر و دوراندیشی از بین برد.

مرادی با بیان اینکه با توجه به رویکرد اخیر مقامات ناظر و رای قطعی دیوان عدالت اداری اکنون وضعیت سهامداری مشخص است، افزود: این موضوع مورد استقبال بازار به‌ویژه سهامداران بانک قرار گرفته و آرامش بیشتری برای پیگیری و تخقق برنامه‌های تحولی بانک به وجود آمده است. او ابراز امیدواری کرد: دراین فضای سازنده و تعاملی بین ذی‌نفعان بانک، اعم از سهامداران، سپرده‌گذاران و کارکنان، نتایج موثر و سریع‌تری حاصل شود. مرادی درپاسخ به پرسشی مبنی براینکه: بعد از ابلاغ این رای برنامه و اولویت بعدی هیات‌مدیره بانک آینده چیست، متذکر شد: اولین اولویت، برگزاری مجمع عمومی بانک در آبان ماه آتی است که طی سه سال گذشته برگزار نشده است.

او ادامه داد: تمامی سهامداران منتظر و البته محق هستند که به استناد قانون تجارت و اساسنامه بانک، به‌طور مستمر در جریان تحولات بانک به‌عنوان یک شرکت سهامی عام، قرار گیرند و برای اداره هرچه بهتر دارایی مالی خود، در زمان‌های مقرر، تصمیم‌گیری کنند. سرپرست بانک آینده با اشاره به اینکه در این مدت سهامداران خرد با صبر و پیگیری، نشان دادند شایسته روزهای بهتری هستند، یادآور شد: دراین مسیر همکاری و تلاش مسوولان و کارشناسان سازمان بورس تاکنون قابل تقدیر است و از این پس نیز شاهد حمایت جدی‌‌تر آنها از منافع سهامداران بانک درجهت بازگشایی نماد و برگزاری مجامع خواهیم بود.

مرادی تاکید کرد: به‌ویژه از یاد نباید برد که بانک آینده بیش از ۷۵هزار نفر سهامدار خرد دارد که حق طبیعی آنان است، نسبت به وضعیت سهامداری خود اطمینان خاطر داشته باشند. او درباره دستور کار مجمع عمومی که در اولویت برنامه‌های بانک است، توضیح داد: با توجه به قطعیت رای دیوان، گره فعالیت حدود یکصدهزار سهامدار منتظر برای بهره‌مندی از این سهم با ارزش پس از هماهنگی با بانک مرکزی برداشته شده و صورت‌‌های مالی اخیر بانک با اصلاحات لازم، دراین جلسه مطرح و درباره آنها، رای گیری خواهد شد. مرادی گفت: همچنین مقوله مهم تجدید ارزیابی دارایی‌‌های بانک که ار ارزش بالایی برخوردار هستند، مطرح و درباره نحوه احتساب ارزش روز آنان در حساب‌‌های بانک، هماهنگی لازم می‌‌شود.


سرپرست بانک آینده اظهار کرد: در نتیجه این ارزیابی‌‌ها، بدون تردید، بانک آینده از وضعیتی که درحال حاضر به‌دلیل حدود سه سال قفلی در سهم در آن قرار گرفته، به‌گونه بسیار متفاوت و موفقی، خارج شده و صورت‌‌های مالی آن به نحو شفاف‌‌تری نماینگر وضعیت واقی بانک و نتیجه اقدامات کارکنان و مدیران آن در راستای تامین سودآوری برای عموم سهامداران و ارزش‌آفرینی برای مشتریان خواهد شد.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: