کد خبر: ۲۰۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - 19 October 2022
مدیرعامل گروه مالی مسکن از پیگیری موضوع واگذاری یک میلیون مترمربع زمین در شهریار به برخی اعضای هیئت مدیره و کارکنان بانک مسکن خبر داد و گفت: بانک ها برای پرداخت وام نهضت ملی مسکن واهمه دارند.

بانکداری ایرانی - مدیرعامل گروه مالی مسکن از پیگیری موضوع واگذاری یک میلیون مترمربع زمین در شهریار به برخی اعضای هیئت مدیره و کارکنان بانک مسکن خبر داد و گفت: بانک ها برای پرداخت وام نهضت ملی مسکن واهمه دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سعید شیرزادی با اشاره به این‌که توسعه ساخت و ساز مسکن رسالت اصلی گروه مالی است، اظهار کرد: بررسی صورت‌های مالی بانک مسکن با سال‌های گذشته 78 هزار میلیارد تومان در بخش ساخت مسکن تسهیلات پرداخت کرده است.

وی افزود: در حوزه نهضت ملی مسکن در جلسه‌ای که با مدیران بانک مسکن و سرپرست این بانک داشتیم، با مدیریت وزارت راه و شهرسازی ظرفیت مالی مسکن خوبی مهیا شده است. سایر بانک‌ها برای تامین مالی نهضت ملی مسکن "ابا" دارند که امیدواریم با فشار نهادهای نظارتی بانک‌های دیگر نیز پرداخت تسهیلات را آغاز کنند.

وی با یادآوری ثبت‌نام حدود 500 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن،‌ تصریح کرد: در بحث درخواست مردم برای طرح مذکور ورودی زیادی نداشته‌ایم.

مدیرعامل گروه مالی مسکن با یادآوری این‌که بانک مسکن سال گذشته و پس از 10 سال به‌ سوددهی رسید، گفت: «بانک‌های توسعه‌ای به‌دنبال زیان‌ده بودن هستند چون می‌خواهند کار مردم را راه بیندازند.

شیرزادی در خصوص زمین یک میلیون مترمربعی واگذار شده به برخی اعضای سابق هیئت مدیره و برخی کارکنان بانک مسکن، اضافه کرد:‌هنوز مشخص نیست که این اقدام تخلف بوده یا خیر. این مسئله همچنان در حال پیگیری است.

وی درخصوص ساخت و ساز مسکن توسط شرکت سرمایه‌گذاری مسکن نیز گفت: در هرجایی زمین بگیریم کار ساخت و ساز مسکن را در اسرع وقت آغاز می‌کنیم و پس از ساخت بلافاصله آنها را به فروش می‌رسانیم و واحدها را احتکار نمی‌کنیم.

وی تاکید کرد: به پروژه‌هایی وارد نمی‌شویم که نرخ بازدهی (IRR) آنها پایین باشد. نگاه ما خانه‌دار کردن مردم است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: