کد خبر: ۲۰۶۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - 08 October 2022
بیمه آسیا اعلام کرده است که در شش‌ماهه ابتدای سال 1401 حدود 84 هزار و 361 میلیارد ریال حق بیمه فروخته و در مقابل 39 هزار و 375 میلیارد ریال خسارت پرداخته است.

بیمه آسیا اعلام کرده است که در شش‌ماهه ابتدای سال 1401 حدود 84 هزار و 361 میلیارد ریال حق بیمه فروخته و در مقابل 39 هزار و 375 میلیارد ریال خسارت پرداخته است. در شش سال گذشته این شرکت نشان داده است که همواره تلاش کرده است تا ریسک‌های بین‌رشته‌ای را کنترل کرده و شرکت را همواره سود ده نگهدارد.

به گزارش بانکداری ایرانی ،  بر اساس این گزارش بیمه آسیا در شهریورماه امسال؛ بیش از 65 درصد از کل حق بیمه سال گذشته را طی شش ماه محقق کرد. درحالی‌که خسارت کمتر از 50 درصد نسبت به‌کل سال گذشته رشد داشت. بر همین اساس یکی از مناسب‌ترین نسبت خسارت طی سال‌های اخیر رقم خورده است. این رویه یعنی افزایش بیشتر حق بیمه نسبت به خسارت پرداختی سال‌های اخیر همواره تکرار شده است. بیمه آسیا در شش سال گذشته، همواره رشد قابل‌توجه ای را در حق بیمه تولیدی تجربه کرده است. اما خسارت شرکت بسیار کمتر از حق بیمه رشد یافته است . همین عامل سبب سوددهی بالای شرکت در شش سال گذشته بوده است.

بررسی عملکرد بیمه آسیا در شهریورماه شش سال گذشته

بر همین اساس نسبت خسارت شرک در سال‌های اخیر همواره روندی نزولی داشته است. بزرگ‌ترین شرکت بیمه خصوصی یکی از مناسب‌ترین نسبت خسارت در صنعت بیمه را به خود اختصاص داده است در شهریور امسال شرکت نسبت خسارت 46 درصدی را تجربه کرده است. در شش سال گذشته روند نسبت خسارت همواره رو به بهبود بوده است در سال جاری نیز به دلیل مسائل تورمی نسبت خسارت شرکت کمی افزایش‌یافته است اما همچنان زیر عدد 50 درصد باقیمانده است.

 

بررسی عملکرد بیمه آسیا در شهریورماه شش سال گذشته

یکی از مهم‌ترین رشته‌های بیمه در صنعت بیمه که دارای حواشی و مشکلات زیادی است و بسیاری از شرکت‌های بیمه در ریسک آن توجه زیادی دارند رشته بیمه شخص ثالث است که بیمه آسیا در سال‌های اخیر یکی از کمترین نسبت خسارت را در پرتفوی خود به آن اختصاص داده است. در شهریور امسال نسبت خسارت بیمه شخص ثالث بیمه آسیا 39 درصد بوده است.

 

بررسی عملکرد بیمه آسیا در شهریورماه شش سال گذشته

رشته بیمه درمان نیز سهم بالایی از پرتفوی شرکت را به خود اختصاص داده است. اما به دلیل ریسک بالای این رشته بیمه آسیا تلاش کرده است که همواره سهم پرتفوی این رشته را کنترل کند. یکی از دلایل سودده بودن شرکت بیمه آسیا ، کم بودن پرتفوی همین رشته در سبد رشته‌های بیمه اسیاست؛ چرا که در صنعت بیمه شرکت‌هایی که سهم بالایی از پرتفوی آن‌ها را بیمه درمان تشکیل می‌دهد بازیان شدیدی مواجه شده‌اند.

بررسی عملکرد بیمه آسیا در شهریورماه شش سال گذشته

علی سوری
برچسب ها: بیمه ، بیمه آسیا ، بیمه ، بیمه ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: