کد خبر: ۲۰۶۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - 06 October 2022
معاون مجلس، حقوقی و استان‌ها سازمان برنامه و بودجه، گفت: لایحه متناسب‌سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان بعد از تصویب در هیئت دولت با قید دو فوریت به مجلس ارسال شد.

معاون مجلس، حقوقی و استان‌ها سازمان برنامه و بودجه، گفت: لایحه متناسب‌سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان بعد از تصویب در هیئت دولت با قید دو فوریت به مجلس ارسال شد.

 بابک افقهی اعلام کرد: بر اساس پیشنهاد دولت، افزایش‌های جدید در صورت تصویب مجلس از اول شهریور سال جاری اعمال خواهد شد.

بر اساس این لایحه 3000 امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و معادل ریالی امتیاز گفته شده برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت – مصوب 1370 و سایر مشمولین جزء 1 بند الف تبصره 12 ماده‌واحده قانون بودجه سال جاری( به‌استثنای مشمولان قانون کار) و 210 امتیاز برای اعضای هیئت‌ علمی و قضات ‌با عنوان متناسب‌ سازی حقوق به‌صورت ثابت در احکام کارگزینی و قراردادهای آن‌ها درج می‌شود.

مبلغ ناشی از اعمال این افزایش مشمول کسور بازنشستگی است. حقوق مشمولین جزء 2 بند الف تبصره 13 ماده‌واحده قانون بودجه سال جاری شامل بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، ‌مبلغ 900 هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

در اجرای ماده 16 این قانون کمک‌ هزینه اولاد و حق عائله‌مندی تمامی گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌های گفته شده در ماده 29 قانون برنامه توسعه ششم 5 ساله ششم و همچنین نیروهای مسلح، ‌وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران (به‌استثنای مشمولان قانون کار) از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات و بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، در صورت تصویب مجلس به ترتیب به میزان 100 درصد و 50 درصد افزایش پیدا می‌کند.

براساس لایحه پیشنهادی دولت مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی با میزان 10درصد و مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی که در دهک‌های درآمدی 1 تا 3 هستند به میزان 15 درصد افزایش پیدا می‌کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: