کد خبر: ۲۰۶۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - 03 October 2022
بررسی شش‌ماهه شرکت‌های بیمه، مشخص شد که 15 شرکت بزرگ و مطرح بیمه نسبت به سال گذشته توجه بیشتری به رشته درمان نشان داده و باوجود پرریسک بودن این رشته ، فروش بالاتری را این رشته نسبت به دیگر رشته‌ها کسب کرده است.

توجه بیشتر شرکت های بیمه به رشته پرریسک درمانبانکداری ایرانی - لیلا فریادرس ؛ بر اساس گزارش فروش شش‌ماهه شرکت‌های بزرگ و خصوصی بیمه، مشخص شد که 15 شرکت بزرگ و مطرح بیمه نسبت به سال گذشته توجه بیشتری به رشته درمان نشان داده و باوجود پرریسک بودن این رشته ، فروش بالاتری را این رشته نسبت به دیگر رشته‌ها کسب کرده است.

به گزارش بانکداری ایرانی ، در سال جاری سهم بیمه درمان در پرتفوی شرکت‌های بیمه افزایش داشته و در مقابل سهم رشته شخص ثالث کاهش معناداری پیدا کرد.

در بین این 15 شرکت و به‌صورت میانگین، در سال 1400 معادل 27 درصد از سهم کل رشته درمان متعلق به بیمه درمان بود درحالی‌که امسال به 31 درصد از پرتفوی رشته درمان رسید. از طرف دیگر رشته بیمه شخص ثالث در سال گذشته 22 درصد بود ولی امسال به 18 درصد کاهش یافت. نکته مهم‌تر سهم خسارت پرداختی رشته بیمه درمان از کل خسارت شرکت‌های بیمه است. در سال گذشته سهم خسارت بیمه درمان از کل خسارت شرکت‌های بیمه 46 درصد بود و امسال به حدود 48 درصد رسید. در مقابل سهم خسارت پرداختی بیمه شخص ثالث از کل خسارت شرکت به از رقم حدود 18 درصد به 16 درصد کاهش یافت.

توجه بیشتر شرکت های بیمه به رشته پرریسک درمان

حتی میانگین فروش بیمه درمان هر شرکت نسبت به سال گذشته متفاوت بوده و نشان از افزایش سطح شرکت‌های بیمه به رشته بیمه گری درمان دارد.

بیمه درمان یکی از پر ریسک ترین رشته‌های صنعت بیمه است در سال گذشته طبق گزارش‌های بیمه مرکزی نسبت خسارت این رشته بالاتر از 105 درصد ارزیابی‌شده است یعنی درواقع یکی از عوامل زیان ده شدن شرکت های بیمه همین بیمه درمان است.

نکته مهم‌تر اینکه در سال گذشته رشد 40 درصدی تعداد موارد خسارت پرداختی بازار، بیشتر به دلیل رشد43 درصدی این تعداد در بیمه درمان با سهم عمده 94 درصدی از تعداد خسارت‌های پرداختی بازار بیمه بوده یعنی عامل مهم‌ترین رشدهای خسارت و زیان همین بیمه درمان است.

اما متأسفانه به دلیل اینکه برای شهروندان این رشته دارای جذابیت بالایی است، فروش این رشته بالاست اما ریسک این رشته هرگز مورد ارزیابی دقیقی قرار نمی‌گیرد. نکته مهم تراینکه تمام شرکت‌های مشکل‌دار صنعت بیمه دارای سهم بالای بیمه درمان در پرتفوی خود هستند و درنهایت نسبت خسارت این رشته سبب زیان ده شدن آن‌ها می‌شود.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: