کد خبر: ۲۰۵۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - 18 September 2022
بانک ملت در مرداد در واقع 1401 دارای مانده سپرده 8308 هزار میلیارد ریالی بوده که رقمی معادل حدود 15 درصد نقدینگی کشور است.

بانک ها به عنوان مهمترین تامین کننده نیازهای مالی جامعه، هموراه تلاش می کنند تا ترازهای حساب خود را موزون نگه داشته و بین تسهیلات و سپرده و همچنین درآمد از محل تسهیلات و هزینه بابت پرداخت سود سپرده تعادل مناسبی ایجاد کنند. به همین دلیل بانک‌هایی که دارای تراز بین درآمد از محل تسهیلات و هزینه بابت سود پرداختی مثبت تری دارند موفق تر هستند.

به گزارش بانکداری ایرانی ، بانک ملت از جمله بانکی است که در سال های اخیر همواره تراز مثبت و رو به رشدی را تجربه کرده است. در واقع این بانک هم به لحاظ مانده تسهیلات و سپرده رشد قابل توجهی را کسب کرده که نتیجه آن سود خالص قابل توجه است.

برسی وضعیت تراز تسهیلات به سپرده بانک ملت در دوسال گذشته


بانک ملت در مرداد در واقع 1401 دارای مانده سپرده 8308 هزار میلیارد ریالی بوده که رقمی معادل حدود 15 درصد نقدینگی کشور است. یعنی بانک ملت به تنهایی توانسته است بخش بزرگی از حجم نقدینگی ایران را نزد خود نگهدارد تا بالاتر از نقدینگی کشور است تا بخشی از مشکلات ناشی از رشد نقدینگی و تورم جلوگیری شود.

برسی وضعیت تراز تسهیلات به سپرده بانک ملت در دوسال گذشته


درآمد از محل و هزینه بابت سود سپرده

بانک ملت در تمام دوره های اخیر در بهترین وضعیت بابت تراز تجاری بوده و توانسته این روند افزایشی را حفظ کرده و به یکی از بالاترین ترازها دست یابد.

برسی وضعیت تراز تسهیلات به سپرده بانک ملت در دوسال گذشته


چرا که در مرداد 1401 بانک ملت سود ناخالص 127 هزار میلیارد ریالی را از محل تسهیلات و سپرده کسب کرده که نشان وضعیت مناسب بانک دارد.

نکته جالب توجه اینکه این بانک نسبت به سال گذشته رشد نزدیک به 60 درصدی را تجربه کرده و از رقم 79 هزار میلیارد ریال به رقم حدود 127 هزار میلیارد ریال رسید.


 

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: