کد خبر: ۲۰۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - 07 September 2022
یکی از مشکلات بخش تولید در سال‌های اخیر موضوع تامین مالی خرد و خروج از رکود اقتصادی است. این وظیفه مهم بر دوش بانکهای ایرانی است تا مشکلات بخش تولید را مرتفع کنند.

یکی از مشکلات بخش تولید در سال‌های اخیر موضوع تامین مالی خرد و خروج از رکود اقتصادی است. این وظیفه مهم بر دوش بانکهای ایرانی است تا مشکلات بخش تولید را مرتفع کنند.

به گزارش بانکداری ایرانی و بر همین اساس ، چندی پیش مدیرعامل بانک ایران زمین با تاکید بر اعطای تسهیلات خرد بر حمایت کسب و کارهای خرد و تولید داخلی تاکید کرد. او گفته بود که توسعه کسب و کارهای خرد و تولیدات داخلی یکی از اولیت های اصلی در پیشرفت نظام اقتصادی کشور است و برنامه و استراتژی تعیین شده بانک ایران زمین بر همین راستا تدوین شده‌است. بانک ایران زمین که در کارنامه خود حمایت از بخش تولید را در حوزه های مختلف دارد طرح های تسهیلاتی زیادی را برای این موضوع در نظر گرفته است. به منظور حمایت از بخش تولید و بر اساس استراتژی حمایتی خود، در سال 99 بانک ایران زمین کارخانه ای را در استان فارس در افتتاح شرکتی مشارکت داشته و با کمک تسهیلاتی توانست این امر مهم را انجام دهد.

بانک ایران زمین در سه ماهه منتهی به خرداد 1401 بر اساس گزارش های مالی بانک ، مبلغ 89 هزار میلیارد ریال مانده تسهیلاتی داشته که بیشتر به بخش های خرد اعطا شده و بخش بزرگی از ان به موضوع خرید کالای اقساطی و انواع دیگر تسهیلات خرد در همین راستا بوده است.

این بانک در بخش دیگری از فعالیت خود، برای خرید کالاهای تولید داخلی تسهیلات یک میلیارد ریالی را با شرایط آسانی برای این موضوع در نظر گرفته که شهروندان به راحتی می توانند از آن بهره ببرند.

علاه بر این اعطای وام خرید کالای اقساطی نیز یکی دیگر از طرح های این بانک است. که برای شهروندان و به منظور حمایت از تولید داخلی در نظر گرفته شده است.

همچنین این بانک طرح های تسهیلاتی مانند یکتا و انتخاب را در دست اجرا دارد که می تواند در این حوزه مفید باشد.

شایان ذکر است که بانک ایران زمین بر اساس بسترسازی های که در حوزه فناوری و نئوبانک و همجنین بانکداری دیجیتالی داشته در نیاز سنجی مشتریان کارهای موفقی را انجام داده است. چرا که به گفته معاون فناوری اطلاعات بانک ایران‌زمین ؛ وجه تمایز بانکداری دیجیتال با اشکال دیگر بانکداری تمرکز آن بر نیازهای مشتری و داده‌محور بودن آن است، این داده‌محور بودن است که کلان داده‌ای از مشتری به سیستم بانکی می‌دهد و این کلان‌داده‌ها هستند که تشخیص می‌دهند چه تسهیلاتی می‌تواند در اختیار مشتری قرار دهد."
همه این اقدامات در راستای رفع نیاز مشتریان و اقتصاد کشور است چرا که تامین مالی مهمترین گام برای خروج اقتصاد از رکود اقتصادی است.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: