کد خبر: ۲۰۵۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - 02 September 2022
پرداخت بیمه برق هرچند مدتی متوقف شده بود اما اکنون در روال قرار گرفته و آنطور که سخنگوی صنعت برق اعلام کرده تاکنون، ۳۰ میلیارد تومان در وجه مشترکان خسارت دیده پرداخت شده است و مابقی آن نیز، در انتظار ارسال شماره شبا توسط مشترکان به سامانه بیمه است.

 بانکداری ایرانی- پرداخت بیمه برق هرچند مدتی متوقف شده بود اما اکنون در روال قرار گرفته و آنطور که سخنگوی صنعت برق اعلام کرده تاکنون، ۳۰ میلیارد تومان در وجه مشترکان خسارت دیده پرداخت شده است و مابقی آن نیز، در انتظار ارسال شماره شبا توسط مشترکان به سامانه بیمه است.

به گزارش ایسنا، در قبوض برق هزینه‌ای تحت عنوان بیمه برق از مشترکان اخذ می‌شود که برای مشترکان شهری خانگی ۱۰۰ تومان، مشترکان تجاری شهری، ۱۰۰۰ تومان و برای مشترکان روستایی نصف این مبلغ تعریف شده است و بر اساس آن اگر مشترکی دچار حادثه برقی شود، می‌تواند حق خود را مطالبه کند. به عبارت دیگر بر اساس بیمه مشترکان اگر خسارتی بر دارایی مشترکان خانگی یا سایر مصارف تحمیل شود که منشأ آن برق باشد، در چارچوب قرارداد بیمه خسارت مشترکان و مفاد قرارداد پرداخت خواهد شد.

ممکن است این خسارات در حوزه وسایل خانگی نباشد و آتش سوزی اتفاق افتاده باشد که در این شرایط نیز اگر ارگان‌های ذی‌صلاح تایید کنند که منشأ خسارت برق است، متناسب با مستنداتی که واحدهای ذیربط ارائه می‌دهند امور مالی لازم انجام، مبلغ برآوردی محاسبه می‌شود و مراحل بعدی ادامه دارد.

بررسی ۷۰ هزار پرونده

مصطفی رجبی مشهدی - سخنگوی صنعت برق - در این رابطه گفت: از ۹۵ هزار پرونده ثبت شده در سامانه بیمه توانیر، حدود ۷۰ هزار پرونده بیمه مورد رسیدگی قرار گرفته است. به دو گروه از پرونده‌ها یا پرداخت خسارت انجام نشده یا خسارتی تعلق نمی‌گیرد، گروه نخست موارد دارای نقص در پرونده است، اما گروه دوم مواردی است که در تعهد شرکت بیمه‌گر نیست و به این گروه خسارتی تعلق نمی‌گیرد.

پرداخت ۳۰ میلیارد تومان تاکنون

وی با بیان اینکه به مشترکان گروه نخست برای تکمیل مدارک اطلاع‌رسانی شده است، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۶۷ میلیارد تومان خسارت بابت پرونده‌های رسیدگی شده، برآورد شده که بدون کسر فرانشیز است، اگر فرانشیز را از این مبلغ کم کنیم، حدود ۵۰ میلیارد تومان خسارت تعیین شده که از این میزان تاکنون، ۳۰ میلیارد تومان در وجه مشترکان خسارت دیده پرداخت شده و مابقی آن نیز، در انتظار ارسال شماره شبا توسط مشترکان به سامانه بیمه است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه با توجه به این که برخی از مشترکان همچنان شماره شبا را ارسال نکرده‌اند، اما با هماهنگی صورت گرفته با شرکت بیمه‌گر، مقرر شد پیامکی به این گروه از مشترکان ارسال تا روند دریافت شماره شبا و پرداخت خسارت‌ها تسریع شود، گفت: رقم پرداختی مشترکان بابت بیمه ۱۰۰ تومان است، به طور معمول این میزان حق بیمه نمی‌تواند به طور کامل خسارت‌های وارده را جبران کند و به همین دلیل ما امیدواریم با همکاری مجلس بتوان ضمن تغییر در این میزان، روند پرداخت به خسارت دیدگان را بهبود ببخشیم.

به گفته رجبی مشهدی شرکت توانیر به نمایندگی از شرکت‌های توزیع سراسر کشور و با طی مراحل قانونی مناقصه، اقدام به انتخاب شرکت بیمه گر می‌کند و هیچ منفعتی از این بابت نصیب صنعت برق نمی‌شود، امیدواریم که شرکت بیمه با همکاری مشترکان خسارت دیده حداکثر تا مهرماه به باقی مانده پرونده‌های بیمه رسیدگی و تعیین تکلیف کند.

برچسب ها: بیمه برق ، صنعت برق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: