کد خبر: ۲۰۵۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۸ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - 31 August 2022
بانک تجارت طی پنج ماه محقق کرد؛
بانک تجارت در پنج‌ماهه نسخت امسال توانست رشد مناسبی را درآمد خود نسبت به سال گذشته کسب کند.

بانک تجارت در پنج‌ماهه نسخت امسال توانست رشد مناسبی را درآمد خود نسبت به سال گذشته کسب کند. این در حالی است که هزینه‌های بانک باوجود تورم رشد بالایی نداشته و به همین دلیل شرکت توانست هم‌تراز مالی خوبی را ثبت کند و هم درامد مناسب و درنهایت سود ناخالص خوبی را شناسایی کند.

به گزارش بانکداری ایرانی،  بانک تجارت در پنج‌ماهه منتهی به 31 مرداد 1401 دارای مانده تسهیلات 4128 هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته این مانده، رشدی نزدیک به 45 درصدی داشته است چراکه در سال گذشته رقم مانده تسهیلات بانک تجارت رقم 2925 هزار میلیارد ریال بود.

در سال جاری ، طی پنج‌ماهه منتهی به مردادماه، بابت تسهیلات اعطایی رقم 187 هزار و 510 میلیارد ریال درامد کسب کرد. در سال گذشته در همین دوره 147 هزار میلیارد ریال درآمد داشته که 28 درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، مانده سپرده بانک تجارت در مرداد 1401 رقم 4943 هزار میلیارد ریال بوده که با رقم 3696 هزار میلیارد ریال در دوره مشابه در سال گذشته رشدی حدود 35 درصدی داشته است. امسال بانک تجارت بابت سپرده‌های جمع‌آوری‌شده رقم 149 هزار میلیارد ریال سود پرداخت کرد. که با توجه به رقم 120 هزار میلیارد ریال سال گذشته رشدی 24 درصدی در پرداخت هزینه داشت.

همچنین ، درمجموع تراز بانک در سال جاری ، تراز حساب 38 هزار و 257 میلیارد ریالی را تجربه کرده است. در سال گذشته این بانک دارای 27 هزار میلیارد ریال تراز تجاری بود. این رقم گویای آن است که بانک تجارت دارای وضعیت مناسب تراز حساب بوده و تلاش کرده است تا بر اساس سپرده‌های جمع‌آوری‌شده تسهیلات پرداخت کند. از طرف دیگر در طور دوره موردبررسی بانک تجارت حدود 12.702 هزار میلیارد ریال سپرده دریافت و پرداخت داشته است که نشان‌دهنده حساب‌جاری و کوتاه‌مدت مشتریان است لذا بانک تجارت نیاز به‌اضافه برداشت نداشته و تخلفی در این حوزه انجام نداده است.

کسب سود ناخالص 76 هزار میلیارد ریالی طی پنج ماه
علاوه بر این ، در مرداد امسال بانک تجارت درمجموع 247 هزار میلیارد ریال درامد کسب کرده که 187 هزار میلیارد ریال از محل تسهیلات اعطایی ، 21 هزار میلیارد ریال از محل درآمد سپرده‌گذاری، 9هزار و 627 میلیارد ریال از محل اوراق بدهی، یک هزار و 632 میلیارد ریال از محل درامد سرمایه گذاری‌ها و 27 هزار میلیارد ریال از محل درآمد کارمزد بوده است.

در مقابل بانک تجارت در همین دوره درمجموع مبلغ 171 هزار میلیارد ریال هزینه پرداخت کرد که 149 هزار میلیارد ریال بابت سپرده مشتریان، 19 هزار میلیارد ریال بابت هزینه‌های مالی و سه هزار میلیارد ریال بابت هزینه کارمزد بوده است.

این دور رقم درامد و هزینه پرداختی در مرداد مام منجر به سود ناخالص 76 هزار میلیارد ریالی طی پنج ماه شده است.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: