کد خبر: ۲۰۵۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - 28 August 2022
مدیرکل شیلات گلستان از برنامه‌ریزی برای پرورش ماهیان خاویاری و استخوانی در سواحل دریای خزر خبر داد.

بانکداری ایرانی- مدیرکل شیلات گلستان از برنامه‌ریزی برای پرورش ماهیان خاویاری و استخوانی در سواحل دریای خزر خبر داد.

اسماعیل جباری در گفتگو با ایسنا با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: خوشبختانه در هفته دولت امسال شاهد اتفاقات خوبی در حوزه شیلاتی گلستان هستیم و ۱۱ پروژه تسهیلاتی عمرانی شیلاتی طی هفته دولت در استان افتتاح خواهد شد.

وی از افتتاح چهار مزرعه پرورش میگو در گمیشان، دو مزرعه پرورش ماهیان گرمابی در آزادشهر و رامیان، یک استخر پرورش ماهی با استفاده دومنظوره آب چاه های مجاز کشاورزی در بندرترکمن، دو مزرعه پرورش ماهیان گرمابی در کردکوی و بندرگز به مناسبت هفته دولت خبر داد.

مدیرکل شیلات گلستان از افتتاح کانال آبرسان مجتمع پرورش میگوی گمیشان در فاز نخست خبر داد و ابراز داشت: با توجه به پسروی دریای خزر، آب به سختی وارد مزرعه پرورش میگو می شد که ما با افتتاح کانال آبرسان دغدغه پرورش دهندگان میگو را برطرف کرده و در حال حاضر ۱۰۰ درصد این مزارع آبگیری شده و مشکل تأمین آب در مزارع میگو برطرف شده است.

جباری به احداث سایت پشتیبان مزارع پرورش ماهی در قفس اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به قطع ارتباط پرورش دهندگان با دریا، لایروبی مسیر رودخانه گرگانرود و دریا یکی از ضرورت ها بود چراکه با توجه به پسروری آب دریا، ارتباط پرورش دهندگان، بخش حفاظت شیلات و صیادان مجاز ما با دریا کاملاً قطع شده بود که با راه اندازی این کانال در هفته دولت امسال مجدد ارتباط با دریا برقرار خواهد شد و پرورش در قفس رونق می گیرد.

وی با تأکید بر اینکه ما در حال برنامه ریزی برای پرورش ماهیان خاویاری و استخوانی در سواحل دریای خزر هستیم، بیان کرد: پرورش ماهیان در قفس از دیگر اقدامات مهم شیلات است که انواع ماهیان در محیط دریا در قفس تولید خواهند شد.

مدیرکل شیلات گلستان با بیان اینکه یکی از برنامه های خوب ما در شمال گمیشان تولید میگو با استفاده از آب شور و اراضی لم یزرع است، تصریح کرد: در حال حاضر ۴ هزار هکتار مزرعه میگو واگذار و آماده شده و امسال حداقل سه تا ۴ هزار تن میگو در استان گلستان تولید خواهد شد.

جباری به اعتبارات سفر رئیس جمهور به گلستان در حوزه شیلات اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه در سفر رئیس جمهور به گلستان ۲۰۰ میلیارد تومان برای احداث سایت پشتیبان پرورش ماهی در دریا و یک هزار میلیارد تومان برای احداث کانال آبرسان مزرعه پرورش میگو اختصاص یافته که امیدوارم با تخصیص به موقع اعتبارات شاهد تحول در حوزه شیلات باشیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: