کد خبر: ۲۰۵۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - 22 September 2022
دومین بانک بزرگ بورس از مشارکت ۱۵.۳ و ۵ درصدی در احداث میدان مشترک نفتی آزادگان و پالایشگاه سلیمانی خبر داد.

دومین بانک بزرگ بورس از مشارکت ۱۵.۳ و ۵ درصدی در احداث میدان مشترک نفتی آزادگان و پالایشگاه سلیمانی خبر داد.

به گزارش بانکداری ایرانی، بانک تجارت از مشارکت 15.3 و 5 درصدی در احداث میدان مشترک نفتی آزادگان و پالایشگاه سلیمانی خبر داد.

براین اساس، هادی اخلاقی فیض آثار مدیرعامل "وتجارت" در خصوص مشارکت در احداث میدان مشترک نفتی آزادگان و پروژه های پالایشگاهی سلیمانی اعلام کرد: این بانک با تکیه بر ظرفیت اعلام شده در بند د تبصره ۴ قانون بودجه سال جاری در خصوص اعطای مجوز مشارکت به بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی در تملک و ایجاد شرکت از محل منابع در هر یک از طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ زیربنایی و طرح های تملک دارایی های سرمایه ای، موافقت اصولی در مورد مشارکت ۱۵.۳ درصدی در طرح توسعه یکپارچه میدان مشترک نفتی آزادگان و مشارکت ۵ درصدی در احداث پالایشگاه سلیمانی را اعلام کرده است.

مشارکت در این پروژه ها از طریق ایجاد کنسرسیومی متشکل از سایر بانک های دولتی و خصوصی، شرکت های مطالعه و ارزیابی، مهندسی، اکتشاف و تولید مطرح داخلی و سایر نهادهای سرمایه گذار مانند صندوق توسعه ملی صورت خواهد پذیرفت. در حال حاضر مذاکرات اولیه در خصوص اخذ اطلاعات فنی و اجرایی پروژه ها به منظور ارزیابی نهایی آنها و برنامه‌ریزی‌های مقتضی به منظور تامین مالی مناسب آنها در دستور کار این بانک است.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: