کد خبر: ۲۰۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - 23 August 2022
سرمایه گذاری نیرو نتیجه دعوی با بانک مرکزی مبنی بر الزام تبدیل ریال به ارز جهت تسویه وام شرکت زیر مجموعه را اعلام کرد که با رای قطعی دیوان عدالت اداری همراه است.
 

سرمایه گذاری نیرو نتیجه دعوی با بانک مرکزی مبنی بر الزام تبدیل ریال به ارز جهت تسویه وام شرکت زیر مجموعه را اعلام کرد که با رای قطعی دیوان عدالت اداری همراه است.

به گزارش بانکداری ایرانی، سرمایه گذاری نیرو از نتیجه دعوی با بانک مرکزی مبنی بر الزام فراهم کردن شرایط لازم تبدیل ریال به ارز با نرخ رسمی جهت تسویه وام دریافتی شرکت انرژی گستر جم از محل صندوق توسعه ملی با رای قطعی دیوان عدالت اداری خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی شد.

بر این اساس، "ونیرو" درخصوص نتیجه دعوی با بانک مرکزی مبنی بر الزام اجرای مصوبه 12 خرداد سال 94 برای فراهم کردن شرایط لازم تبدیل ریال به ارز با نرخ رسمی جهت تسویه تسهیلات دریافتی شرکت انرژی گستر جم از محل صندوق توسعه ملی اعلام کرد: رای قطعی بر الزام بانک مرکزی به اجرای مصوبه فوق صادر شد.

مصوبه 12 خرداد سال 94 مقرر کرده در مواردی که قرارداد خرید برق بین تولیدکنندگان بخش غیر دولتی برق و وزارت نیرو و شرکت های تابعه بصورت ریالی منعقد شود به منظور بازپرداخت تسهیلات ارزی دریافتی بخش غیر دولتی از منابع صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی موظف است بر اساس درخواست بانک عامل طرف قرارداد با صندوق فوق طبق جدول بازپرداخت ارزی تسهیلات مذکور، شرایط لازم برای تبدیل ریال به ارز با نرخ رسمی (مبادله ای) مورد معامله را فراهم کرده و پس از دریافت مبلغ ریالی هر قسط، معادل ارزی آن را به حساب صندوق توسعه ملی نزد خود منظور کند.

پس از استنکاف بانک مرکزی از اجرای مصوبه، شرکت انرژی گستر جم از شرکت های فرعی سرمایه گذاری نیرو دادخواستی مبنی بر الزام بانک مرکزی به اجرای مصوبه 12 خرداد سال 94 مبنی بر فراهم کردن شراط لازم برای تبدیل ریال به ارز با نرخ رسمی جهت تسویه تسهیلات در یافتی شرکت انرژی گستر جم از محل صندوق توسعه ملی علیه بانک مرکزی مطرح که پس از ارجاع پرونده به شعبه سوم دیوان عدالت اداری ، رای به محکومیت بانک مرکزی به اجرای مصوبه فوق صادر کرد. پس از اعتراض بانک مرکزی پرونده به شعبه 5 تجدید نظر دیوان ارجاع که 31 مرداد شعبه تجدید نظر دیوان اعتراض بانک مرکزی را رد کرد و دادنامه بدوی قطعیت یافت.

باران ایرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: