کد خبر: ۲۰۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - 28 July 2022
وثیقه‌گذاری سهام برای وام‌های خرد و کلان یکی از خدماتی که سازمان بورس به مشتریان به ویژه سهامداران خرد ارائه می‌کند.

رئیس سازمان بورس از امکان وثیقه‌گذاری سهام بصورت الکترونیکی در سه بانک بورسی و دولتی از امروز خبر داد.

مجید عشقی در رونمایی سامانه ستاره از امکان وثیقه‌گذاری الکترونیک سهام در قبال وام در سه بانک ملی، قرض‌ الحسنه مهر‌ ایران و رسالت خبر داد و گفت: وثیقه‌گذاری سهام برای وام‌های خرد و کلان یکی از خدماتی که سازمان بورس به مشتریان به ویژه سهامداران خرد ارائه می‌کند.

وی افزود: سود سال جاری سهام از طریق سامانه سجام و بصورت متمرکز واریز شد و بار سنگین مراجعه به بانک ها برای گرفتن سود از دوش آنها برداشته شد. برای وثیقه‌گذاری الکترونیک سهام هم با کمک دو شرکت مدیریت فناوری بورس تهران و سپرده‌ گذاری مرکزی، انجام شده و وثیقه‌گذاری سهام ظرف چند ثانیه انجام می‌شود.

عشقی ادامه داد: گاهی عدم تأمین به موقع وثیقه بانکی برای افراد مشکلاتی ایجاد می‌کرد اما با توثیق الکترونیکی سهام این مشکلات در دستگاه قضایی به راحتی قابل انجام است. در آینده طرح مشارکت سهامداران خرد در افزایش سرمایه‌ها و استفاده از حق‌تقدم سهام نیز الکترونیکی و متمرکز انجام خواهد شد و در مراحل بعدی دارایی‌هایی مانند گواهی سپرده سکه، اوراق بدهی و واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF به عنوان وثیقه بانک‌ها برای گرفتن تسهیلات استفاده می‌شود.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: