کد خبر: ۲۰۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - 27 July 2022
اگر قصد خرید سنگ فیروزه دارید بهتر است قبل از اقدام به خرید از نحوه تشخیص اصل بودن و قیمت گذاری آن آگاه شوید تا خرید خوبی را تجربه نمایید.

اگر قصد خرید سنگ فیروزه دارید بهتر است قبل از اقدام به خرید از نحوه تشخیص اصل بودن و قیمت گذاری آن آگاه شوید تا خرید خوبی را تجربه نمایید.

قیمت سنگ فیروزه با سه عامل تعیین می شود که در ادامه توضیح مختصری را در مورد آن به شما می گوییم.

قیمت گذاری بر اساس رنگ سنگ به این صورت است که این محصول دارای رنگهای متعدی نظیر آبی تیره، آبی کمرنگ تا سبز پر رنگ بوده و هر چقدر رنگ آن به سمت آبی تیره یا سبز برود قیمت آن افزایش پیدا می کند.

همان طور که می دانید سنگ فیروزه در معادن برخی از استانها قابل استخراج است و مهم ترین عامل در تعیین قیمت این محصول معدنی است که در آن سنگ استخراج می شود.

به طور مثال سنگی که در آمریکا برداشت می شود به دلیل عدم کیفیت رنگ و برش خوری آن دارای قیمت پایین تری نسبت به نوع ایرانی است و همچنین سنگ فیروزه نیشابوری یکی از گران قیمت ترین و بهترین نوع این سنگ است که به بیشتر کشورها صادر می شود.

قیمت سنگ فیروزه رگه دار اصل

برای تعیین قیمت سنگ فیروزه باید بدانید که از شکل ظاهری این سنگ نیز می شود آن را قیمت گذاری نمود و این به نوع سنگ که از نوع عجمی و شجری باشد بر می گردد و اگر دارای رگه نباشد آن را عجمی می نامند.

فیروزه آمریکایی و مصری در ایران قابل خریداری نیستند زیرا ایران خود دارای بهترین و باکیفیت ترین نوع این سنگ را دارا می باشد.

اما سنگ فیروزه تبتی دارای سطحی صاف و صیقلی است که در برخی از جواهرات می توان از آن استفاده نمود.

تفاوت قیمتی که در این سنگها وجود دارد به دلیل وجود شرایط آب و هوایی است که می تواند بر کیفیت و مقاوت این محصول اثر بگذارد.

جالب است که بدانید سنگ فیروزه اصل که یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین سنگهای قیمتی به شمار می رود که برای تقویت چشم و همچنین بهبود بیماریهای روحی و روانی و بهبود گردش خون در بدن انسان بسیار مفید می باشد.

پس با این حال تعجب آور نیست که جزء پر طرفدار ترین و پر فروش و پر مصرف ترین سنگهای قیمتی این روزها باشد.

همچنین باید گفت که معروف ترین این سنگها، سنگ فیروزه نیشابور و سنگ فیروزه کرمان در بین افراد بسیار معروف است.

قیمت سنگ فیروزه رگه دار اصل

شاید جالب باشد بدانید که این سنگ فیروزه اصل دارای چه ساختاری می باشند و موارد تشکیل دهنده آنها چیست پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا برایتان از ساختار و ویژگیهای منحصر به فرد آن برایتان بگوییم.

این سنگهای قیمتی و زیبا یک کانی از فسفات آلومینیوم است که دارای شفافیتی کدر مانند و مومی شکل می باشد که رنگ های آنها عموما آبی و یا سبز تیره و یا روشن می باشد که در نواحی نزدیکی سطح زمین و یا در نواحی آتشفشانی بسیار یافت می شوند.

این سنگ با داشتن سختی 6 جزو یکی از انواع سنگهای آذرین می باشد که دارای خواص درمانی بسیاری می باشد.

بازار زیور آلات و انگشتر می تواند ارائه دهنده قیمت واقعی و تا حدی نزدیک به واقعیت برای سنگ فیروزه رگه دار باشد.

در هنگام خرید سنگ فیروزه شجری دقت داشته باشید که این سنگ سفافیت و براقی خاصی دارد و اگر رنگ آن کدر و مات شده بود بدانید که اصطلاحا سنگ فیروزه مرده است و به آن جسم تیزی برخورد کرده است و یا در معرض تماس با مواد شوینده، روغنجات، لوازم آرایشی، ادکلن و غیره بوده است.

قیمت سنگ فیروزه رگه دار اصل

تمامی موارد گفته شده می تواند کیفیت سنگ فیروزه را از بین ببرد، قیمت فیروزه رگه دار را پایین بیاورد و سبب شود که سنگ مات و کدر شود که در این صورت وجهه جالبی ندارد و دیگر جذابیت اولیه را ندارد.

توصیه می شود که پس از تهیه سنگ فیروزه اصل و یا خریدن انگشتر فیروزه از تماس آن با آب گرم و داغ و همچنین مایع دستشویی جدا پرهیز شود تا از کیفیت آن کاسته نشود.

برخی از افراد به ویژه خارجیها در گردنبند خود از این سنگ استفاده می کنند و یا در سر بندها و روسریهای خود این سنگ را قرار داده اند که سبب می شود با نزدیک بودن به سر فرد قدرت تفکر و تمرکز بالایی را بدست آورد.

همچنین این سنگ دارای خواص زیاد دیگری نیز می باشد و به عنوان سنگ صلح و دوستی نیز از آن یاد می شود که سبب دوستی و مودت در بین افراد می شود.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: