کد خبر: ۲۰۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - 26 July 2022
در روزهای گذشته در پرواز سیرجان-تهران انتشار دود در کابین هواپیما مشکل‌ساز شده و همان روز یکی دیگر از پروازها برای چندمین بار در ماه‌های گذشته با ترکیدگی لاستیک مواجه شد.

بانکداری ایرانی- در روزهای گذشته در پرواز سیرجان-تهران انتشار دود در کابین هواپیما مشکل‌ساز شده و همان روز یکی دیگر از پروازها برای چندمین بار در ماه‌های گذشته با ترکیدگی لاستیک مواجه شد.

به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته چند اتفاق در پروازهای داخلی رخ داد که یکی از آن‌ها پرواز ساعت ۲۰ سیرجان –تهران هواپیمایی ماهان بود که به گفته مسافران این هواپیما پس از گذشت حدود پنج دقیقه از پرواز دچار نقص فنی شد که خلبان اعلام کرد به فرودگاه مبداء یعنی سیرجان بازمی‌گردد.

اما اتفاقی رخ داد که باعث نگرانی و استرس در مسافران شد. در مسیر بازگشت، دود در کابین منتشر شد. البته با این وجود این پرواز بدون مشکل به زمین نشست.

بر اساس اطلاعات بدست آمده خبرنگار ایسنا، علت بروز این حادثه، نقص فنی در سیستم هیدرولیک هواپیما بوده و بخار آب به همراه بوی سوختگی در کابین منتشر شده است نه دود.

اما یک مشکل دیگر در همین روز رخ داد و آن اینکه در همان ساعات پرواز شیراز – تهران هواپیمایی سپهران در حین فرود در فرودگاه مهرآباد با ترکیدگی لاستیک مواجه شد که خوشبختانه به مسافران این پرواز آسیبی وارد نشد.

ترکیدگی لاستیک در ماه‌های گذشته به یک نقص فنی پرتکرار و نگران کننده تبدیل شده است و حتی مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری نیز نسبت به این مسئله واکنش نشان داده و قرار بود سخت‌گیری بیشتری برای جلوگیری از بروز این حادثه رخ دهد.

البته در روزهای آتی توصیه ایمنی جدیدی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری منتشر خواهد شد تا از تکرار این اتفاق جلوگیری شود و همه شرکت‌های هواپیمایی ملزم به رعایت آن هستند.

برچسب ها: پرواز ، نقض فنی ، هواپیما
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: