کد خبر: ۲۰۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - 23 July 2022
استخراج کنندگان بیت کوین در پی موج گرمای بی‌سابقه در تگزاس، با بزرگترین کاهش مصرف نیرو از زمان ممنوعیت استخراج رمزارز در چین در ماه مه سال میلادی گذشته، روبرو شدند.

بانکداری ایرانی-استخراج کنندگان بیت کوین در پی موج گرمای بی‌سابقه در تگزاس، با بزرگترین کاهش مصرف نیرو از زمان ممنوعیت استخراج رمزارز در چین در ماه مه سال میلادی گذشته، روبرو شدند.

به گزارش ایسنا، دشواری استخراج بیت کوین که شاخص نشان دهنده تعطیلی استخراج بیت کوین است، پنج درصد افت کرد که از زمان توقف فعالیت میلیونها دستگاه استخراج رمزارز در چین به دلیل اعلام ممنوعیت فعالیت استخراج رمزارز از سوی دولت مرکزی این کشور، بزرگترین کاهش در مدت دو هفته بود. دشواری استخراج بیت کوین، میزان دشواری کار برای استخراج شمار محدودی کوین را می‌سنجد. در ماه مه سال ۲۰۲۱، دشواری استخراج بیت کوین حدود ۱۶ درصد ریزش کرد و به مدت دو ماه متوالی، پایین ماند.

تگزاس آمریکا به مدد قیمتهای پایین انرژی و مقررات آسان در خصوص استخراج رمزارز، چین را به عنوان بزرگترین قطب استخراج بیت کوین کنار زد. با این حال، گرمای شدید تگزاس در تابستان امسال، فعالیت‌های استخراج رمزارز را فلج کرده است. تغییر ناگهانی دما با آسیب زدن به قطعات دستگاههای استخراج، نرخ فرسودگی این دستگاه‌ها را تسریع می‌کند.

تقریبا تمامی فعالیتهای استخراج رمزارز در مقیاس صنعتی، به دلیل موج گرمای شدید هفته گذشته که باعث کمبود نیرو شد، تعطیل شد. اکثر استخراج کنندگان رمزارز در تگزاس، دستگاه‌های خود را به درخواست اپراتور نیروی این ایالت خاموش کردند. در حالی که بعضی از استخراج کنندگان رمزارز ممکن است ضرر کنند اما بعضی دیگر ممکن است با توجه به توافق خرید نیرویی که دارند، از خاموش کردن دستگاه‌هایشان سود کنند. بعضی از این ماینرها می‌توانند برق را به قیمت بالاتر به شبکه برق بفروشند.

استخراج بیت کوین با رشد تاریخی ارزش ارز دیجیتال در یک سال گذشته، به یک صنعت چند میلیارد دلاری تبدیل شده است. اما با ریزش بیش از ۵۰ درصدی قیمت بیت کوین در سال میلادی جاری، دچار افول شد.

تغییرات ناگهانی آب و هوا به یکی از بزرگترین چالشهای استخراج کنندگان بیت کوین در آمریکا تبدیل شده است زیرا اکثر فعالیتهای استخراج در ایالتهای جنوبی است. ایالتهایی مانند جورجیا که با موج گرمای شدید روبرو هستند، شاهد رشد سریع فعالیتهای استخراج رمزارز بوده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکتهای استخراج رمزارز همچنان ده‌ها هزار دستگاه را در سراسر آمریکا بکار گرفته‌اند. غول استخراج رمزارز "ماراتون دیجیتال هولدینگ" انتظار دارد حدود ۶۶ هزار دستگاه با تاسیسات ۹۰ مگاواتی در تگزاس و یک مزرعه استخراج ۱۱۰ مگاواتی در داکوتای شمالی نصب شود. شرکت "ریوت بلاک چین" پس از راه اندازی یک تاسیسات ۷۵۰ مگاواتی در تگزاس، در حال ساخت یک تاسیسات یک گیگاواتی است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: