کد خبر: ۲۰۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - 27 July 2022
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
اخیرا، بانک مرکزی لیست تسهیلات و تعهدات اشخاص به بانک ها به روز کرده و بانک‌هایی که را که تسهیلات داده و تعهدات خود را صفر کردند نیز در این لیست قراردارند.

اخیرا، بانک مرکزی لیست تسهیلات و تعهدات اشخاص به بانک ها به روز کرده و بانک‌هایی که را که تسهیلات داده و تعهدات خود را صفر کردند نیز در این لیست قراردارند.

به گزارش بانکداری ایرانی، نام بانک‌های بانک ایران و ونزوئلا، بانک پاسارگاد، پست بانک، بانک تجارت، بانک توسعه تعاون، بانک خاورمیانه، بانک رفاه کارگران، بانک سامان، بانک سپه، بانک سرمایه، بانک سینا، بانک قرض الحسنه رسالت، بانک قرض الحسنه مهر ایران، بانک کارآفرین، بانک کشاورزی، بانک مسکن، بانک ملت، بانک صنعت و معدن و بانک گردشگری قرار دارند اما این لیست به روزرسانی شده و بانک‌های ایران ونزوئلا، پست بانک، توسعه تعاون، خاورمیانه، سرمایه، قرض الحسنه رسالت، قرض الحسنه مهر ایران، کارآفرین و کشاورزی بدهی‌های خود را تسویه کرده و فاقد تسهیلات به اشخاص هستند.

در مقابل، بر اساس گزارش بانک مرکزی، بانک های پاسارگاد، ملت، سامان، تجارت، سینا، سپه، گردشگری، مسکن و رفاه، صنعت و معدن همچنان دارای مانده تسهیلات به اشخاص هستند هرچند که بخشی از ان تسهیلات کاهش یافته است. که جمع تسهیلات این بانک‌ها 998 هزار و 918 میلیارد ریال است، اما بیشتر این بانکها بخشی از این تسهیلات را صفر کردند اما به دلیل اینکه این تسهیلات بعضا از 12 تا 36 ماه مهلت دارد، بدهی ها هنوز تسویه نشده است.

شرح به روز رسانی لیست تسهیلات اشخاص به بانک‌ها توسط بانک مرکزی

علاوه بر این بانک مرکزی ريز تسهيلات غیرجاری بیش از یک هزار میلیارد ریالی دو بانک بزرگ به نام سرمایه و خاورمیانه را نیز منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش بانک خاورمیانه حدود دو هزار و 668 میلیارد ریال و بانک سرمایه مبلغ 54 هزار و 299 میلیارد ریال تسهیلات غیر جاری دارند .

بانک سرمایه مبلغ 5هزار و 299 میلیارد ریال از این تسهیلات پرداختی را تسویه کرده اما مبلغ 49 هزار و 069 میلیارد ریال باقی مانده است.

وضعیت بانک خاورمیانه برعکس است. جرا که بانک خاورمیانه 2هزار و 68 میلیارد ریال وام داده اما مانده آن 3هزار و 268 میلیارد ریال است که احتمالا به دلیل معوقه بودن وام مشمول 599 میلیارد ریال سود تسهیلات شده است.

علی سوری
برچسب ها: بانک ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: