کد خبر: ۲۰۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۸ تير ۱۴۰۱ - 19 July 2022
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
بانک ملت درخصوص انتقال سهام ۱۱ شرکت بورسی و فرابورسی بابت مطالبات از دولت به هلدینگ زیرمجموعه دارای برنامه عرضه اولیه به ارزش ۸.۹ هزار میلیارد تومان، توضیح داد.

بانک ملت درخصوص انتقال سهام ۱۱ شرکت بورسی و فرابورسی بابت مطالبات از دولت به هلدینگ زیرمجموعه دارای برنامه عرضه اولیه به ارزش ۸.۹ هزار میلیارد تومان، توضیح داد.

به گزارش بانکداری ایرانی، رضا دولت آبادی مدیرعامل "وبملت" در خصوص انتقال سهام تحت مالکیت بانک به گروه مالی ملت اعلام کرد: طبق مصوبه هیات وزیران، سهام ۱۱ شرکت به ارزش ۸.۹ هزار میلیارد تومان از دولت به این بانک منتقل شده که عمدتاً بابت مطالبات از دولت بوده و طبق رویه این بانک، سهام منتقل شده بابت رد دیون به هلدینگ گروه مالی ملت با توجه به فعالیت مرتبط واگذار می‌شود تا مدیریت تخصصی تری بر روی شرکت های مذکور داشته باشد.

از طرف دیگر با توجه به اینکه کلیه سهام مذکور از نوع غیر بانکی هستند طبق دستورالعمل، سرمایه نظارتی و کفایت سرمایه بانک مرکزی باعث کاهش سرمایه نظارتی و به تبع آن کاهش نسبت کفایت سرمایه می شود و پس از پایان مهلت قانونی فوق باعث تجاوز از حدود مقرر سرمایه گذاری های بانک طبق دستورالعمل سرمایه گذاری های بانک مرکزی خواهد شد.

با عنایت به مراتب مورد اشاره و به منظور جلوگیری از اعمال جرایم قانون رفع موانع تولید، پیشگیری از آثار منفی مترتب و سرمایه نظارتی، نسبت کفایت سرمایه و رعایت مقررات بانک مرکزی، انتقال سهام تحت مالکیت این بانک به شرح جدول ذیل در سال جاری در دستور کار قرار گرفت و با هماهنگی آن سازمان، سهام مذکور به استثنای سهام پالایشگاه تبریز تا ۲۲ تیر مجموعاً به مبلغ ۸.۲ میلیارد تومان به هلدینگ گروه مالی ملت منتقل شد.

از آنجایی که ۱۰۰ درصد سهام گروه مالی ملت متعلق به این بانک است نقل و انتقال مذکور درون گروهی بوده و در راستای رعایت مفاد ماده ۹ آیین نامه معاملات بورس تهران، سهام مذکور با ارزش دفتری ثبت شده در دفاتر بانک به هلدینگ گروه مالی منتقل شده و هیچ گونه سود و زیانی شناسایی نشده است.

سهام پالایشگاه تبریز پس از انجام مراحل ثبت افزایش سرمایه در اداره ثبت شرکت ها منتقل و اطلاع رسانی خواهد شد. با امعان نظر به مراتب فوق با توجه به اینکه عرضه سهام هلدینگ گروه مالی ملت در بورس در دستور کار بانک قرار دارد، انتقال سهام مذکور باعث افزایش منابع در اختیار، استحکام و اصلاح ساختار مالی و بهبود نسبت های مالی هلدینگ فوق می‌شود و طبیعت افزایش بازدهی در سنوات آتی برای این گروه را در پی خواهد داشت.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: