کد خبر: ۲۰۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۰۱ تير ۱۴۰۱ - 22 June 2022
رئیس بنیاد شهید گفت: مدیرعامل بانک دی از اختلاس ۵ هزار میلیارد تومانی یکی از شرکت‌ها گزارش داده و از دستگاه‌های امنیتی درخواست شده به موضوع ورود کنند.

رئیس بنیاد شهید گفت: مدیرعامل بانک دی از اختلاس ۵ هزار میلیارد تومانی یکی از شرکت‌ها گزارش داده و از دستگاه‌های امنیتی درخواست شده به موضوع ورود کنند.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به آگاهی از مشکلات بنیاد و کار کردن از نزدیک به تسنیم گفت: در سال‌های حضور در مجلس، اشکالات، اختلالات رفتاری ، انحرافات سیاسی، نوع سازماندهی و روابط غلط که بین دو تا سه درصد جامعۀ ایثار و شهادت با بنیاد شکل گرفته بود، مشاهده شد.

وی افزود: متأسفانه بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌خصوص سال‌های ابتدایی تأسیس، گرفتار مسائلی این‌چنینی شده‌ بود. بدنه‌ای از انسان‌های خدوم داخل بنیاد هستند که تعداد آنها هم زیاد است اما با ملاحظات خاصی برخی افراد دیگر هم آمده بودند. در سابقه بنیاد شهید تعداد زیادی از مدیران و بعدها وزرای دولت اصلاحات شدند. یعنی چنین سازمانی بوده‌ و با چنین نگرشی اداره می‌شد.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری همین دوره، سال‌ها مدیر بخش اقتصادی بنیاد شهید بود که در انتخابات این دوره هم به‌ نمایندگی از جریان اصلاحات حضور پیدا کرد. متأسفانه در سال‌های اخیر هم که به آفت‌های زیادی گرفتار شد. مثلاً گروه عمده‌ای از مدیران بانک دی دستگیر شدند و در زندان هستند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: هنوز از حجم خسارات وارده و اختلاس‌ها، اطلاعی در دست نیست و طبق اعلام مدیرعامل فعلی بانک دی، فقط یکی از شرکت‌ها ۵ هزار میلیارد تومان اختلاس انجام داد. این موضوع آنقدر بزرگ بوده که از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی درخواست ورود شده است. این فقط یک نمونه از بانک دی بود حال همین مسائل در مجموعۀ کوثر یا در صندوق ذخیره شاهد وجود دارد. در حالی که این مجموعۀ انقلابی، مقدس و وابسته به شهدا باید پاک‌ترین سازمان باشد

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: