کد خبر: ۲۰۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۰۱ تير ۱۴۰۱ - 22 June 2022
بررسی صورت‌های مالی شرکت بیمه کارآفرین
شرکت بیمه کارآفرین صورت‌های مالی سال 1400 را با عملکرد مدیریتی مناسبی بسته و داده‌های مختص به مدیران شرکت افزایش داشته و بر اساس تحلیل‌های بنیادی شرکت بیمه کارآفرین در سال گذشته نسبت به سال 1399 وضعیت مناسبی را ترسیم کرده است.

شرکت بیمه کارآفرین صورت‌های مالی سال 1400 را با عملکرد مدیریتی مناسبی بسته و داده‌های مختص به مدیران شرکت افزایش داشته و بر اساس تحلیل‌های بنیادی شرکت بیمه کارآفرین در سال گذشته نسبت به سال 1399 وضعیت مناسبی را ترسیم کرده است.

به گزارش بانکداری ایرانی، بیمه کارآفرین صورت‌های مالی سال 1400 را با سود خالص سه هزار و 300 میلیارد ریالی و رشد بالای 30 درصدی عملکردی بست و ازجمله شرکت‌های بیمه‌گری بود که رشد بالای 30 درصدی را تجربه کرده است.

بررسی داده‌های مالی بیمه کارآفرین
همان‌گونه که در جدول داده‌های مالی شرکت بیمه کارآفرین پیداست وضعیت شرکت نسبت به سال گذشته رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش، درآمد خالص شرکت بیمه کارآفرین در سال گذشته 10 هزار و 970 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته 35 درصد رشد داشته و درنهایت سود عملیاتی 3هزار و 845 میلیارد ریالی با رشد 64 درصدی را محقق کرده است که سهم هر سهم با رشد 66 درصدی به رقم 299 ریال رسید. سود خالص هر سهم درنهایت با رشد 29 درصدی نسبت به سال گذشته به رقم 347 ریال شناسایی شد.

 

رشد جهشی شاخص‌های مدیریتی


بررسی عملکرد مدیریتی
برای بررسی بهتر وضعیت و شناخت از عملکرد مناسب شرکت بیمه کارآفرین باید به نسبت‌های مالی این شرکت توجه کرد.

بر اساس این گزارش، تحلیل بنیادی شرکت نشان می‌دهد که شرکت بیمه کارآفرین حاشیه سود خالص شرکت مانند سال گذشته بوده و تفاوت زیادی نداشت. حاشیه سود عملیاتی شرکت که برآمده از فعالیت شرکت در حوزه تخصصی شرکت است رشدی داشته و از 21 درصد به 26 درصد رسیده است. از همه مهم‌تر اینکه بازدهی دارایی شرکت از رقم 2.4 درصدی به چهار درصد رسیده است. بازده دارایی‌ها نشان‌دهنده توانایی مدیریت در استفاده کارا از دارایی است و بیشتر بر بروی بازدهی بخش عملیات متمرکز است.

یکی از مزایای مهم فرمول نرخ بازده دارایی نشان می‌دهد که مدیران شرکت کنترل مناسبی روی دارایی‌های شرکت داشته و از آن بازدهی مناسبی اخذ کردند و در آینده مدیران را به کنترل دارائی عملیاتی وادار می‌سازد. بر همین اساس مدیران شرکت همواره با کنترل هزینه عملیاتی و نرخ سود خالص و حجم فروش، به کنترل دارائی می‌پردازند.

علاوه بر این ، بازده حساب صاحبان سرمایه ROE در سال گذشته 2.2 درصد رسیده و نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

نسبت مالی فوق میزان کارایی شرکت در خلق سود خالص برای سهامداران را بررسی می‌کند. درواقع این نسبت بیان می‌نماید که بنگاه اقتصادی به ازای یک ریال سرمایه‌گذاری سهامداران به چه میزان نماید و هر چه‌بهتر از گذشته باشد نشان از توجه مدیران شرکت به دارایی سهامداران و کسب بازدهی از آن به نفع سهامداران شرکت دارد.

 

رشد جهشی شاخص‌های مدیریتی

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: