کد خبر: ۲۰۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - 21 June 2022
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
بانک‌ها از دوران بانکداری سنتی به‌سرعت در حال گذر بوده و با استفاده از امکانات اینترنت، دنیای دیگری را رقم‌زده‌اند که برای بانک و مشتریان دسترسی را آسان کرده و سرعت را افزایش داده‌اند.

بانک‌ها از دوران بانکداری سنتی به‌سرعت در حال گذر بوده و با استفاده از امکانات اینترنت، دنیای دیگری را رقم‌زده‌اند که برای بانک و مشتریان دسترسی را آسان کرده و سرعت را افزایش داده‌اند.

به گزارش بانکداری ایرانی، در سال‌های اخیر بانک‌ها با بهره بردن از فضای دیجیتالی و فین تک‌ها صنعت بانکداری را متحول کردند و تلاش می‌کنند تا روزبه‌روز این تغییرات را عمیق‌تر کرده و خدمات بیشتری در عرصه نئوبانک ارائه کنند.

بانک‌های ایرانی نیز چند سالی است که برای اینکه از این قافله عقب نمانند تلاش‌های زیادی کردند و با استفاده از تکنولوژی‌های مالی و فین تک، خدمات مالی به‌صورت آنلاین ارائه می‌کنند. نئوبانک‌ها درواقع نوعی از بانک‌های دیجیتالی هستند که از سوی استارت‌آپ‌های مالی (فین تک‌ها) راه‌اندازی شده‌اند واصلی‌ترین ویژگی آن‌ها آنلاین بودن کامل خدمات آن‌هاست. درنتیجه نئوبانک‌ها با استفاده از زیرساخت نرم‌افزاری و با اخذ مجوزهای مربوطه، خدمات بانکی را به‌صورت ارزان و بر پایه مدل‌های درآمدی متفاوت با بانک‌های سنتی ارائه می‌کنند.

نئوبانک‌های معروف ایرانی
در حال حاضر نئوبانک های زیادی ظهور کردند که فضای بانکداری ایرانی را دگرگون کردند . بانکینو متعلق به بانک خاورمیانه است که با بهره‌برداری از فرایند ثبت نام و احراز هویت در این بانک بدون نیاز به حضور فیزیکی و به صورت کاملا آنلاین و با استفاده از گوشی هوشمند انجام می پذیرد.
بلوبانک از سال ۹۸ با حمایت بانک سامان فعالیت خود را آغاز کرد. مراحل ثبت نام و احراز هویت در بلوبانک صورت می گیرد.

بانکینو یکی از نئوبانک های ایران است که به تازگی زیر نظر بانک خاورمیانه فعالیت خود را آغاز نموده است. فرایند ثبت نام و احراز هویت در این بانک بدون نیاز به حضور فیزیکی و به صورت کاملا آنلاین و با استفاده از گوشی هوشمند انجام می پذیرد.

نشان‌بانک از معدود بسترهای آنلاین بانکی است که اقدام به ارائه تسهیلات به صورت آنلاین کرده است و بانک ملی تسهیلات کرونایی خود را از این طریق ارائه داده است.

ویپاد یا ترابانک پاسارگاد در واقع همان بانک دیجیتال پاسارگاد است که امکان افتتاح حساب را برای کاربران فراهم می‌کند.

آبانک یا همان بانک دیجیتال بانک آینده در واقع یک درگاه یکپارچه ارائه خدمات بانکداری الکترونیک بانک آینده است.

فراز متعلق به بانک ایران زمین یک اپلیکیشن دیجیتالی بانکداری است که در بخشی از فرایند خود به شعبات و دفاتر مرکزی بانک ایران زمین وابسته است که تنها متکی به تلفن همراه نبوده و می‌توان از اینترنت بانک و تلفن بانک به آن دسترسی پیدا کرد.

چرا نئوبانک‌ها مهم هستند؟
این نئوبانکها نمونه هایی هستند که در حال حاضر در صنعت بانکداری فعال بوده و به مشتریان خدمات ارائه می‌کنند. از مهم‌ترین ویژگی نئوبانک، ارزانی آن برای ارائه خدمات به مشتری است؛ چراکه بخش بزرگی از هزینه‌های بانکداری سنتی حذف‌شده و بانک‌ها هزینه‌های کمتری را به مشتریان تحمیل می‌کنند. برای بانک‌ها دو مزیت دارد. نخست موضوع رقابتی بودن ان در ارائه نوع خدمات در نئوبانک است که هرچه این فضا متنوع‌تر و ساده‌تر باشد برای مشتریان جذاب ر است. از طرف دیگر به دلیل اینکه نئوبانک این امکان را فراهم می‌کند تا از زیرساخت‌های فیزیکی کمتری بهره برده و هزینه‌های خود را کاهش دهد و در برخی مواقع بانک‌ها می‌توانند امکان سوددهی بیشتری را برای مشتریان خود فراهم کنند.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: