کد خبر: ۲۰۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - 15 June 2022
مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان در خصوص خرید تضمینی گندم کشاورزان گندمکار و پرداخت به موقع بهای گندم آن‌ها گفت: ۱۵۴ هزار و ۶۸۶ میلیارد ریال بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان خوزستانی در سال جاری پرداخت شده است.

بانکداری ایرانی- مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان در خصوص خرید تضمینی گندم کشاورزان گندمکار و پرداخت به موقع بهای گندم آن‌ها گفت: ۱۵۴ هزار و ۶۸۶ میلیارد ریال بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان خوزستانی در سال جاری پرداخت شده است.

جهانپور معماریان در گفت و گو با ایسنا به مناسبت هشتاد و نهمین سالروز تاسیس بانک کشاورزی از پرداخت ۴۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: ۱۹ درصد این تسهیلات به بخش صنایع تبدیلی، ۸ درصد به بخش خدمات و ۷۳ درصد به بخش کشاورزی استان پرداخت شده است.

وی به جایگاه ویژه کشاورزی خوزستان با تولید ۱۶ میلیون تن محصولات زراعی و باغی در سال اشاره و خاطرنشان کرد: استان خوزستان با تولید محصولات راهبردی همچون گندم، چغندرقند، نیشکر و دانه روغنی کلزا نقش برجسته و ممتازی در تامین امنیت غذایی کشور دارد و پرداخت تسهیلات بانکی به بهره‌برداران بخش کشاورزی در راستای ارتقای امنیت غذایی کشور، حفظ و توسعه ظرفیت تولیدی بخش کشاورزی صورت می‌گیرد.

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان در خصوص ضرورت پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی گفت: بانک کشاورزی نقش عاملیت در حمایت از بخش کشاورزی کشور را بر عهده داشته و مهمترین حامی مالی این بخش مهم و موثر محسوب می‌شود.

معماریان افزود: کشاورزی مهمترین عامل در تامین سبد غذایی مردم محسوب می‌شود و حمایت‌های مالی بانک کشاورزی موجبات تامین مواد غذایی احاد مردم را فراهم می‌کند. بنابراین بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل بخش کشاورزی از نقش و جایگاه بسیار مهم و موثری در تامین مالی بخش کشاورزی برخوردار است.

وی با اشاره به حمایت مالی بخش کشاورزی توسط بانک کشاورزی، از پرداخت رو به رشد تسهیلات در سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل توسط بانک کشاورزی خوزستان خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته در مجموع ۴۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به ۲۶ هزار نفر از متقاضیان بهره‌بردار در بخش کشاورزی استان، تسهیلات پرداخت شده است.

معماریان در خصوص خرید تضمینی گندم کشاورزان گندمکار و پرداخت به موقع بهای گندم آن‌ها گفت: ۱۵۴ هزار و ۶۸۶ میلیارد ریال بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان خوزستانی در سال جاری پرداخت شده است. این مبلغ در سریعترین زمان ممکن به حساب کشاورزان گندمکار واریز شد و تلاش مجموعه بانک بر این بود تا رضایت‌مندی حداکثری را برای کشاورزان گندمکار ایجاد کند.

مدیر شعب بانک کشاورزی افزود: این پرداخت بابت خرید تضمینی یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن بر مبنای هر کیلوگرم گندم با قیمت ۱۱۵هزار ریال بوده است.

صدور تاکنون یک هزار و ۱۱۳ فقره دامدار کارت در خوزستان

وی در ادامه از صدور "دامدار کارت" برای حمایت از بخش تولیدات دامی خبر داد و گفت: تا کنون یک هزار و ۱۱۳ فقره دامدار کارت به میزان هر کدام حداکثر ۵۰۰ میلیون ریال برای خرید نهاده‌های دامی صادر شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان ادامه داد: نرخ سود این کارت‌ها ۱۰ درصد است و نقش مهمی در حمایت از دامداران خوزستانی داشته است.

معماریان خاطرنشان کرد: خدمت "دامدارکارت" گام مهم و موثری از مجموعه خدمات بانک کشاورزی به دامداران استان است که به آن‌ها امکان تامین سرمایه در گردش مورد نیاز را داده است.

وی در خصوص حمایت بانک کشاورزی خوزستان از سیل زدگان اظهار کرد: در جریان سیلاب فروردین ۱۳۹۸ حدود ۲۶۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی آماده برداشت از بین رفت و حدود ۲۸ هزار میلیارد ریال به مجموعه بخش کشاورزی خوزستان خسارت وارد شد.

معماریان افزود: از همان روزهای نخست وقوع سیلاب با تمام قوا در کنار کشاورزان خسارت دیده از سیل بودیم و با پرداخت سریع و به موقع تسهیلات ویژه سیل زدگان در بخش کشاورزی اجازه ندادیم تا خسارات ناشی از سیل به قوای مادی و معنوی کشاورزان عزیز خوزستانی خسران وارد کند.

وی بیان کرد: از ابتدا و تاکنون مبلغ بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۳ تا ۴ ساله به کشاورزان خسارت‌دیده سیلاب ۱۳۹۸ پرداخت شده است. همچنین ۲۸ هزار و ۵۰۰ فقره وام بلاعوض از محل اعتبارات وزارت کشور به میزان ۶ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال به کشاورزان خسارت دیده سیلاب فروردین ۹۸ پرداخت شد.

معماریان گفت: بانک کشاورزی نه تنها در بخش کشاورزی خود را مکلف به حمایت حداکثری و همه جانبه این بخش می‌داند بلکه در زمینه‌های اجتماعی نیز توانسته با پرداخت ۱۵۷ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۶۸ نفر مددجوی بهزیستی و ۵۲۳ میلیارد ریال تسهیلات به ۹۵۳ نفر از افراد تحت پوشش و حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) نقش حمایتی خود را ایفا کند.

وی از ضرورت پرداخت تسهیلات ازدواجی و حمایت بانک کشاورزی از تشکیل کانون خانواده خبر داد و گفت: بانک کشاورزی به عنوان بانکی فرهنگی وظیفه خود را حمایت از کانون خانواده دانسته و در خصوص پرداخت تسهیلات ازدواجی نیز با تمام توان اقدام کرده است.

پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مردمی سازی یارانه‌ها

معماریان گفت: موفق شده‌ایم تا پایان سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲ هزار و ۸۹ میلیارد ریال تسهیلات ازدواجی را به ۲۳۹۰ نفر پرداخت کنیم.

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان از حمایت ۲ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریالی تسهیلات مکانیزاسیون بخش کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: بانک کشاورزی خوزستان در سال گذشته مبلغی بالغ بر ۲ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون را به ۱۹۰۶ نفر متقاضی پرداخت کرده است.

وی با اشاره به اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها بیان کرد: با اجرای این طرح از ابتدای خردادماه سال ۱۴۰۱ تا کنون موفق شده‌ایم ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات را به ۳۶۲ نفر متقاضی پرداخت کنیم و این پرداخت به شکل روزانه در شعب بانک کشاورزی استان ادامه دارد.

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت: همچنین در راستای ارائه خدمت به فعالین بخش کشاورزی در قالب بند الف تبصره ۱۸ در سال جاری موفق به پرداخت ۱۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات به ۴۰ نفر متقاضی شده‌ایم که این روند در حال انجام است.

معماریان در خصوص پرداخت تسهیلات به منظور ساخت مسکن روستایی گفت: در سال گذشته موفق شدیم ۱۱۴ میلیارد ریال تسهیلات در قالب مسکن روستایی به ۱۱۴ نفر متقاضی پرداخت کنیم.

سنجش از راه دور خسارت خشکسالی برای اولین بار

وی افزود: در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با بیمه محصولات کشاورزی و فرهنگ‌سازی در این زمینه شاهد رشد حداکثری سطح بیمه شده، بودیم و حدود ۳۸۸ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغات در استان خوزستان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

معماریان ضمن اهمیت نهادینه کردن فرهنگ بیمه‌گری محصولات کشاورزی در استان گفت: صندوق بیمه بانک کشاورزی بهترین نهاد برای تضمین محصولات کشاورزی در استان است و با توجه به شروع فصل کشت و وقوع اتفاقات غیر مترقبه، بیمه محصولات کشاورزی ضروری است.

وی اظهار کرد: همچنین امسال برای اولین بار بررسی‌های خسارت خشکسالی از طریق سنجنده‌های ماهواره‌ای در استان صورت می‌پذیرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: