کد خبر: ۲۰۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - 13 June 2022
مشاور دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری گفت: با توجه به گستردگی و اهمیت عرصه‌های منابع طبیعی و لزوم مشارکت مردم در حفظ، احیاء و توسعه این عرصه‌ها، مدیریت پایدار منابع طبیعی با مشارکت مردم تحقق می‌یابد.

بانکداری ایرانی- مشاور دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری گفت: با توجه به گستردگی و اهمیت عرصه‌های منابع طبیعی و لزوم مشارکت مردم در حفظ، احیاء و توسعه این عرصه‌ها، مدیریت پایدار منابع طبیعی با مشارکت مردم تحقق می‌یابد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، حسین‌علی متولی با بیان اینکه حفظ آب، خاک و پوشش گیاهی راه‌حل برون‌رفت از چالش‌های منابع طبیعی است، اظهار کرد: بحران آب، بحران خاک و تغییرات اقلیمی از چالش‌های مهم منابع طبیعی و محیط‌زیست بوده و حفظ آب، خاک و پوشش گیاهی راه‌حل این چالش‌ها به شمار می‌رود و درست است که سازمان جنگل‌ها متولی آن است اما امروز حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همه مردماست.

وی با تاکید بر اینکه باید با مسئولیت‌پذیری اجتماعی برای حفظ خاک، آب و پوشش گیاهی در کشور کارهای موثری انجام دهیم، افزود: امنیت زیستی و امنیت غذایی ما انسان‌ها و نسل آینده با منابع طبیعی گره خورده است. وقتی تا این میزان، این منابع اهمیت دارد، پس باید در توسعه و حفظ منابع طبیعی کوشا باشیم.

این مسئول ادامه داد: برای دستیابی به توسعه پایدار در منابع طبیعی باید به گونه‌ای در اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای عمل کنیم که کم‌ترین تخریب متوجه منابع طبیعی و محیط‌زیست شود. همه ما نسبت به حفظ آب، خاک و پوشش گیاهی این کشور مسئول هستیم و امروز حفاظت از منابع طبیعی یک مسئولیت اجتماعی است.

وی حفظ منابع طبیعی را کاری خداپسندانه و در عین حال تکلیفی ملی و بین‌المللی دانست و خاطرنشان کرد: امروز اگر به منابع طبیعی آسیبی وارد شود، قطعاً خسارت آن به همه ما برمی‌گردد و بنابراین مسئولیت‌پذیری برای حفظ این منابع حیاتی بر عهده همه ما است.

به گفته متولی، امروز این اتفاقات و چالش‌ها بزرگ‌ترین دغدغه منابع طبیعی کشور و سازمان جنگل‌ها است و همه باید برای رفع این موانع و چالش کمک کنیم، زیرا اگر آسیبی به محیط‌زیست و منابع طبیعی وارد شود، ضرر و زیان آن متوجه همه جوامع بشری خواهد بود.

مشاور دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری با بیان اینکه در زنجان اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است، افزود: باید تلاش شود اقداماتی چون کاشت گونه اُرس در سایر مناطق نیز اتفاق بیفتد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: