کد خبر: ۲۰۳۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - 11 June 2022
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: تمام تلاش این است تا در تابستان در حوزه خانگی شاهد خاموشی نباشیم به شرطی که مردم همراهی لازم را در صرفه جویی داشته باشند و از سوی دیگر جلوی استفاده از برق خانگی برای استخراج رمز ارز گرفته شود.

بانکداری ایرانی- یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: تمام تلاش این است تا در تابستان در حوزه خانگی شاهد خاموشی نباشیم به شرطی که مردم همراهی لازم را در صرفه جویی داشته باشند و از سوی دیگر جلوی استفاده از برق خانگی برای استخراج رمز ارز گرفته شود.

هادی بیگی نژاد در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت تامین برق خانگی و صنایع در آستانه فصل تابستان، بیان کرد: واقعیت این است که ما با کمبود برق مواجه هستیم و امسال برای تیر و مرداد ماه و در بازه زمانی ۱۳ تا ۱۵ بعد از ظهر که پیک مصرف برق است، حدود ۱۰ هزار مگاوات کمبود برق داریم و خاموشی هم داده خواهد شد. اما تمام تلاش این است که در بخش خانگی خاموشی نداشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در سه محور برنامه ریزی صورت گرفته است، اظهار کرد: در وهله اول هدف گذاری شده تا مردم را قانع کنیم تا مصرف خود را کاهش دهند و باید همکاری لازم از سوی مردم صورت گیرد. اگر خانواده ای سال گذشته ۵۰۰ کیلووات ساعت مصرف می کرد و امسال مصرف خود را به ۴۰۰ کیلووات ساعت در ماه کاهش دهد، مابه التفاوت مصرف را به مبلغ ۵۰۰ تومان از مشترک خریداری می کنند. این سیاستی برای تشویق خانواده ها در راستای کاهش مصرف است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: محور بعدی برنامه ریزی در حوزه صنعت و کشاورزی کشور است. اگر مقداری قطعی در بخش صنایع و کشاورزی داشته باشیم می توانیم پاسخگوی نیاز در حوزه خانگی باشیم و در بخش خانگی خاموشی نداشته باشیم. از سوی دیگر اقداماتی در حال انجام است تا فرسودگی شبکه تا حدودی مرتفع شود که خود عاملی برای کاهش خاموشی ها خواهد بود.

در حوزه صنعت و کشاورزی خاموشی خواهیم داشت
این عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: اعلام شده که در حوزه صنعت و کشاورزی خاموشی خواهیم داشت. مثلا در حوزه کشاورزی سیاست های تشویقی در نظر گرفته شده که اگر کشاورزان در یک بازه زمانی از برق مصرف نکنند، در بازه دیگر برق رایگان به آنها تعلق خواهد گرفت.

بیگی نژاد در پایان با تاکید بر اینکه نکته حائز اهمیت این است که برنامه ریزی شده تا شاهد خاموشی در بخش خانگی نباشیم، افزود: اگر فردی به صورت قاچاق از برق خانگی استفاده کند تا رمز ارز استخراج شود، دچار مشکل خواهیم شد و نیاز خانگی را تحت تاثیر قرار می دهد. ما برای مقابله با افرادی که از برق خانگی برای استخراج رمز ارز استفاده می کنند، قانون داریم، منتها شناسایی این افراد کار خیلی سختی است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: