کد خبر: ۲۰۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - 10 June 2022
عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای کشور گفت: ۳۰۰ شهرک گلخانه‌ای در کشور وجود دارد.

بانکداری ایرانی- عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای کشور گفت: ۳۰۰ شهرک گلخانه‌ای در کشور وجود دارد.

فرزاد زلقی در مراسم آغاز شهرک گلخانه‌ای شهید بروجردی که امروز صورت گرفت، اظهار کرد: از سال ۹۲ براساس قانون ۴۰ هزار هکتار در قالب ۳۰۰ شهرک گلخانه‌ای، شیلاتی و دامپروری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از این میزان حدود ۱۰ هزار هکتار آن واگذار شده است، تصریح کرد: مابقی آن نیز مطالعات آن انجام و کار زیرساختی آن در حال انجام است.

عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای کشور خاطرنشان کرد: برنامه داریم که تا پایان چهار سال این ۴۰ هزار هکتار را به بهره‌برداری برسانیم.

زلقی با بیان اینکه دولت برای توسعه زیرساخت‌ها در شهرک‌های گلخانه‌ای اهتمام ویژه دارد، اضافه کرد: تاکون برای رونق بیشتر کشت گلخانه‌ای، ۳۰۰۰ میلیارد تومان در سفرهای استانی رئیس‌جمهور مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به کمبود آب کشت گلخانه‌ای مدنظر است، افزود: لرستان نسبت به استان‌های دیگر شهرک‌های گلخانه‌ای خوبی دارد و باید سرمایه‌گذاری در این بخش توسعه یابد.

عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای کشور ادامه داد: در هر هکتار کشت گلخانه‌ای ۱۲ نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود که با توجه به بحث بیکاری پرداختن به سرمایه‌گذاری در این حوزه ضروری است.

زلقی اظهار کرد: برای احداث شهرک گلخانه‌ای شهید بروجردی ۱۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اولیه و زیرسازی و برای حفر چاه ۲.۵ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: