کد خبر: ۲۰۳۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - 06 June 2022
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
این شرکت از سال 92 تاکنون سرمایه خود را از 400 میلیاردریال 7500 میلیارد ریال رسانده که نشان از رشد 18 برابری طی 9 سال دارد.

بیمه سرمد ازجمله شرکت‌های بیمه‌گری است که توانسته وضعیت مناسبی را در صنعت بیمه بر اساس عملکرد، سرمایه و توانگری کسب کند.

به گزارش  بانکداری ایرانی ،   این شرکت از سال 92 تاکنون سرمایه خود را از 400 میلیاردریال 7500 میلیارد ریال رسانده که نشان از رشد 18 برابری طی 9 سال دارد. این افزایش سرمایه‌ها به‌منظور اخذ مجوز قبولي اتکايي، افزايش سهم نگهداري شرکت، حفظ سطح توانگري، افزايش نسبت توانگري مالي و ثروت سازي براي سهامداران انجام‌شده است.

تمامی افزایش سرمایه بیمه سرمد تاکنون از محل سود انباشته، آورده نقدی و مطالبات سهامداران بوده که نشان از عملکرد کرد مثبت شرکت در سال‌های گذشته دارد. چراکه تا شرکتی از سود انباشته مناسبی برخوردار نباشد نمی‌تواند افزایش از سود انباشته داشته باشد.

بررسی کیفیت افزایش سرمایه بیمه سرمد از ابتدا

بر همین اساس تمامی افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته و مطالبات سهامداران به‌اضافه آورده نقدی سهامداران بوده است. در سال 1401 تصمیم بر آن است که افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها باشد تا بتواند از تغییر قیمت دارایی خود بهره مناسب ببرد. البته بخشی از این سرمایه از محل تحدید ارزیابی بوده و به گفته مدیرعامل شرکت بخش دوم افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران، آورده نقدی و سود انباشته نیز خواهد بود.

بررسی کیفیت افزایش سرمایه بیمه سرمد از ابتدا

به گفته مدیرعامل شرکت بیمه سرمد آخرین مرحله از افزایش سرمایه این شرکت ثبت و به دارایی سهامداران اضافه شد که سرمایه را از رقم 2500 میلیارد ریال درنهایت به 7500 میلیارد ریال در دو مرحله می‌رساند.

یعقوب رشنوادی با اعلام این خبر گفت: به استناد صورت‌جلسه مجمع فوق‌العاده شرکت بیمه سرمد و مجوز سازمان بهابازار و اوراق بهادار و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سرمایه این شرکت از مبلغ 2500 میلیارد ریال به مبلغ 4800 میلیارد ریال افزایش یافت.این افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت صورت گرفته و در سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده است.

در مجمع فوق‌العاده شرکت، افزایش سرمایه از مبلغ 2500 میلیارد ریال به 7500 میلیارد ریال، از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها، مطالبات حال شده سهامداران، آورده نقدی و سود انباشته، در دو مرحله مورد موافقت صاحبان سهام قرار گرفت.

وی افزود: مراحل اجرایی بخش اول افزایش سرمایه بیمه سرمد به مبلغ 4800 میلیارد ریال انجام و به ثبت رسیده است و در مرحله بعدی نیز، از محل مطالبات حال شده سهامداران، آورده نقدی و سود انباشته، سرمایه شرکت به 7500 میلیارد ریال افزایش پیدا خواهد کرد.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: