کد خبر: ۲۰۳۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - 04 June 2022
برگزارکننده نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و سی. آی. اس گفت: مقوله صادرات در کشور نیازمند یک رهبر و وزیر باتجربه و دلسوز است و در این راستا باید کنسرسیوم‌های صادراتی شکل بگیرد.

بانکداری ایرانی- برگزارکننده نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و سی. آی. اس گفت: مقوله صادرات در کشور نیازمند یک رهبر و وزیر باتجربه و دلسوز است و در این راستا باید کنسرسیوم‌های صادراتی شکل بگیرد.

«حسن مرتجی» امروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: صادرات بهترین راهی است که می‌تواند به تولید کشور کمک کند. اگر امروز شاهد رکود تورمی در کشور هستیم که به افزایش قیمت کالاها انجامیده است، صادرات محصولات می‌تواند ابزاری کمک‌کننده به تولید باشد.

وی تاکید کرد: به این منظور باید میزی مخصوص توسعه صادرات در سازمان توسعه تجارت، گمرک و وزارت امور خارجه شکل بگیرد.

مرتجی خاطرنشان کرد: بازارهای اطراف ما، کشورهای همسایه و سی. آی. اس (مشترک‌المنافع)، همگی بازارهای پُر پتانسیل و در عین حال جوانی هستند که باید تجار و بازرگانان ضمن حضور در آن‌ها، به بازاریابی بپردازند.

وی بیان ‌داشت: امروز شاهد ارائه یارانه و کمک‌های مختلف از سوی دولت‌ها برای تسهیل و توسعه صادرات محصولات هستیم و انتظار می‌رود این مهم از سوی مسوولان کشورمان نیز با دقت و حساسیت بیشتری در دستور کار قرار بگیرد.

این برگزارکننده نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و سی. آی. اس ادامه داد: از مجموع حدود ۵۵ میلیارد دلار صادرات کشور در سال گذشته، کمی بیش از پنج میلیارد دلار آن توسط بخش خصوصی انجام می‌شود که در صورت حمایت‌های دولت و اقدامات تسهیل‌کننده، جا برای افزایش بیش از این دارد.

ارمنستان، یکی از بهترین مقاصد صادرات محصولات ایرانی

وی اظهار داشت: در بین کشورهای اطراف ایران، آن‌هایی که مرز مشترک زمینی با ما دارند در اولویت و در مرحله بعد، کشورهایی که مرز دریایی با ما دارند در اولویت دوم توسعه مراودات تجاری هستند.

این فعال اقتصادی، ارمنستان را دروازه ورود به بازار اوراسیا معرفی کرد که صادرات به این کشور از حدود ۸۰ میلیون دلار طی دو دهه گذشته، اکنون به بیش از ۷۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است.

به گفته مرتجی، دارا بودن مرز زمینی مشترک با ایران و نزدیکی فاصله، این کشور را به یکی از بهترین مقاصد صادراتی کالاهای ایرانی و به‌ویژه صادرات خدمات فنی و مهندسی تبدیل کرده است.

وی با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز دو نمایشگاه بین‌المللی در ایروان (پایتخت ارمنستان) در حدود یک سال و نیم گذشته با حضور مسوولان ارشد وزارت صمت، خاطرنشان کرد: سومین نمایشگاه که از تاریخ ۲۸ لغایت ۳۱ تیرماه در این کشور در محورهای تجهیزات نفت و گاز، پتروشیمی، آب و برق و انرژی، صنعت ساختمان، کشاورزی و صنایع غذایی و تجهیزات پزشکی، سلامت و دارو برگزار خواهد شد، فرصت مغتنمی برای تجار و بازرگانان ایرانی برای توسعه صادرات محصولات‌شان است.

برچسب ها: تجارت ، صادرات ، اورسیا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: