کد خبر: ۲۰۳۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - 04 June 2022
آرکادی ولوژ، مدیرعامل غول اینترنتی یاندکس روسیه پس از این که به جدیدترین فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه نهادها و اشخاص روسی اضافه شد، از سمت خود به عنوان مدیرعامل کناره گیری کرد و از هیات مدیره این شرکت خارج شد.

بانکداری ایرانی- آرکادی ولوژ، مدیرعامل غول اینترنتی یاندکس روسیه پس از این که به جدیدترین فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه نهادها و اشخاص روسی اضافه شد، از سمت خود به عنوان مدیرعامل کناره گیری کرد و از هیات مدیره این شرکت خارج شد.

به گزارش ایسنا، ولوژ که یکی از موسسان موتور جست‌وجوی یاندکس در سال ۱۹۹۷ بود، روز جمعه از سوی اتحادیه اروپا به حمایت مادی یا مالی روسیه که در ۲۴ فوریه هزاران نیرو به اوکراین اعزام کرد، متهم شد و تحت تحریم‌های این بلوک قرار گرفت.

ولوژ اعلام کرد تصمیم کمیسیون اروپا را یک تصمیم غیرموجه می‌داند اما در شرایطی که تحت تحریم مانده است، قدرت رای دهی خود را به هیات مدیره شرکت منتقل می‌کند.

خود شرکت یاندکس هدف تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار نگرفته است. این شرکت اعلام کرد بر این باور است که خروج ولوژ از یاندکس، بر فعالیت‌ها، موقعیت مالی یا ارتباطات با شرکایش تاثیری نخواهد گذاشت.

ارزش سهام یاندکس در معاملات روز جمعه بازار مسکو، شش درصد نزول کرد و به ۱۴۹۶ روبل (۲۳.۴۳ دلار) رسید.

بر اساس گزارش رویترز، یاندکس در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیات مدیره همچنان به شکل عادی فعالیت می‌کند. یاندکس یک تیم مدیریت قوی دارد که در موقعیت خوبی قرار دارند تا با حمایت هیات مدیره، این شرکت را به سطح جدیدی ارتقا دهد.

برچسب ها: تحریم ، اروپا ، روسیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: