کد خبر: ۲۰۳۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - 03 June 2022
سازمان هواشناسی ضمن اعلام افزایش تدریجی دمای هوا در اغلب نقاط کشور، اعلام کرد: دمای تهران به ۳۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و در هفته آینده شاهد ورود توده گرد و خاک به کشور خواهیم بود.

بانکداری ایرانی- سازمان هواشناسی ضمن اعلام افزایش تدریجی دمای هوا در اغلب نقاط کشور، اعلام کرد: دمای تهران به ۳۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و در هفته آینده شاهد ورود توده گرد و خاک به کشور خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، «امین نقشینه» کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با ایرنا درباره وضعیت جوی گفت: از امروز تا دوشنبه در بخش‌هایی از شمال‌غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و همینطور ارتفاعات زاگرس مرکز، شاهد رعد و برق، وزش باد و رگبار خواهیم بود.

وی افزود: در پنج روز آینده نیمه شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: در روزهای شنبه و یکشنبه، انتقال توده گرد و خاک از کشورهای همسایه غربی به نواحی غربی کشور را انتظار داریم. از روز دوشنبه هم در نواحی شمال‌غرب و غرب و سه‌شنبه علامه بر این مناطق در نقاط مرکزی کشور، شاهد افزایش سرعت وزش باد منجر به خیزش گرد و خاک در نواحی مستعد خواهیم بود.

نقشینه تاکید کرد: از امروز، استقرار هوای گرم و افزایش تدریجی دمای هوا را برای اغلب نقاط کشور پیش‌بینی می‌کنیم. دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش دما محسوس خواهد بود و تا پنج روز آینده با ماندگاری توده هوای گرم در استان خوزستان و نفوذ جریانات مرطوب جنوبی باعث شرجی شدن این استان خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی اضافه کرد: امروز و فردا تنگه هرمز مواج و متلاطم است و در پنج روز آینده شرق دریای عمان نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: تهران در سه روز آینده، آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد را خواهد داشت. بیشینه دمای امروز و فردا در تهران ۳۶ درجه سانتی‌گراد، یکشنبه ۳۷ درجه سانتی‌گراد و سه‌شنبه به ۳۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. کمینه دما در تهران ۲۴ درجه پیش‌بینی شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: