کد خبر: ۲۰۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - 03 June 2022
یکی از هسته‌های فناور دانشگاه آزاد واحد مشهد، خودرو عنکبوتی با کاربردهای تفریحی و کشاورزی و جنگلبانی ارائه کرد.

بانکداری ایرانی- یکی از هسته‌های فناور دانشگاه آزاد واحد مشهد، خودرو عنکبوتی با کاربردهای تفریحی و کشاورزی و جنگلبانی ارائه کرد.

نیما میربلوکی مجری طرح در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه خودرو عنکبوتی یکی از محصولات این هسته فناور است، اظهار کرد: نمونه این محصول ساخت کشور فرانسه است و ما با مهندسی معکوس به تولید این محصول دست یافتیم.

وی با بیان اینکه این خودرو برای حرکت مناطق ناهموار طراحی و ساخته شده است، ادامه داد: هدف ما از طراحی و ساخت این خودرو، استفاده تفریحی از آن بوده، ولی برای مناطق کوهستانی و جنگلی نیز کاربرد دارد.

میربلوکی با اشاره به کاربردهای این خودرو خاطر نشان کرد: خودرو عنکبوتی به صورت برقی طراحی شده و ضمن آنکه برای امور تفریحی قابل استفاده است از آن می توان برای مصارف امداد و نجات و همچنین کشاورزی نیز استفاده کرد.

این محقق با تاکید بر اینکه خودرو عنکبوتی مجهز به منبع تغذیه اضطراری (باتری UPS) است، یادآور شد: امکان بنزینی شدن این خودرو با نصب یک ژنراتور وجود دارد.

وی به کاربردهای این خودرو در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: این خودرو قادر به حرکت در اراضی ناهموار کشاورزی به منظور امور مربوط به کاشت است و می توان با نصب موتوری بر روی آن اقدام به سمپاشی اراضی کشاورزی کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: