کد خبر: ۲۰۳۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - 02 June 2022
وزیر راه از افزایش ۲۵ درصدی نرخ اجاره بها در تهران و شهرهای بزرگ، الزام جدید برای بنگاه های املاک، ساخت ۴ میلیون مسکن و پیش بینی ۴۰ تا ۷۰ هزار میلیارد تومانی وام ودیعه مسکن خبر داد.

وزیر راه از افزایش ۲۵ درصدی نرخ اجاره بها در تهران و شهرهای بزرگ، الزام جدید برای بنگاه های املاک، ساخت ۴ میلیون مسکن و پیش بینی ۴۰ تا ۷۰ هزار میلیارد تومانی وام ودیعه مسکن خبر داد.

رستم قاسمی در حاشیه جلسه هیئت وزیران گفت: بسته اجاره‌بها مسکن تهیه شده و در ستاد تنظیم بازار به تصویب رسید و طی آن سقف 25 درصدی برای افزایش نرخ اجاره‌بها در تهران و شهرهای بزرگ در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بنگاه های املاک باید کارت‌های تخصصی و اعتباری از وزارتخانه گرفته و درسامانه ثبت‌نام کنند تا همه فعالیت‌ها رصد و کنترل شود. با وجود این سامانه مشخص می‌شود که به عنوان نمونه یک باب مسکن متعلق به چه کسی است و آن را با چه رقمی اجاره داده و حتماً باید در سامانه ثبت شود.

این مقام مسئول درباره قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی هم توضیح داد: 560 هزار واحد مسکونی خالی به وزارت اقتصاد معرفی شده و از این میزان هزار واحد اعتراض کردند که در حال بررسی است. از مالکان مابقی خانه‌ها اعتراضی دریافت نشد.حدود 400 هزار خانه خالی جدید نیز گزارش شده و اگر اجاره ندهند ضرر سنگینی می‌کنند.

قاسمی درباره ساخت چهار میلیون مسکن هم گفت: طی جلسه‌ نهضت ملی مسکن با حضور رئیس‌جمهور، قرار شده تولید مسکن در دو بخش دو میلیونی آغاز شود. طبق آمار بیش از یک میلیون و 250 هزار واحد از خاک‌برداری تا سقف‌کاری ساختمانی در دست اجرا است. امید است تا 28 خرداد، سالگرد آغاز به کار دولت این میزان به حدود 2 میلیون برسد تا در پایان کار دولت این وعده محقق شود.

وی ادامه داد: اولین دور این واحدها از مهرماه سال جاری و پس از آن به‌تدریج واحدها ماهانه واگذار می‌شود.

قاسمی گفت: بین 40 هزار تا 70 هزار میلیارد تومان برای وام ودیعه مسکن دهک‌های پایین پیش‌بینی شده و به زودی مردم می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند.

براساس این گزارش، زمان ثبت نام این برنامه دولت هم از ساعت ۱۰ صبح امروز پنج‌شنبه تعیین شد.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: