کد خبر: ۲۰۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - 01 June 2022
این بیمه‌گر اظهار کرد: ایگون به رشد کسب‌وکار خود در اسپانیا و پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری‌های مشترک خود با Banco Santander و همچنین از طریق کانال‌های خود که در سال‌های گذشته رشد سودآوری قابل‌توجهی داشته‌اند، ادامه خواهد داد.

دنیای‌اقتصاد : بیمه‌گر هلندی، شرکتAegon ، اعلام کرد ۵۰درصد از سهام خود را در سرمایه‌گذاری مشترک خود با لیبربانک اسپانیا به مبلغ ناخالص ۱۷۷ میلیون یورو (حدود ۵۱/ ۱۸۹ میلیون دلار آمریکا) می‌فروشد. ایگون شرکت چندملیتی فعال در بیمه عمر، بازنشستگی و مدیریت دارایی است که ساختمان مرکزی آن، در شهر لاهه، هلند قرار دارد. در پایان سال ۲۰۱۱، تعداد کارکنان شرکت ایگون حدود ۲۵ هزار نفر بوده که در سراسر جهان، به بیش از ۴۷ میلیون مشتری، انواع خدمات بیمه را ارائه می‌کنند.

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از اینشورنس بیزنس، این سهام توسط شرکت Unicaja Banco خریداری خواهد شد که سال گذشته ادغام آن با لیبربانک نهایی شد. انتظار می‌رود واگذاری ایگون در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به پایان برسد و ایگون اسپانیا قصد دارد درآمد خالص را به گروه بالادستی منتقل کند. قدمت این سرمایه‌گذاری مشترک به سال ۲۰۰۸ با شرکت سلف لیبربانک، Caja Cantabria برمی‌گردد. به گفته ایگون، رقم معامله بالغ بر ۲۲ برابر درآمد عملیاتی سال ۲۰۲۱ پس از کسر مالیات، از سهام واگذار شده این شرکت است.

لیبربانک یک شرکت خدمات مالی اسپانیایی بود که از ادغام و ترکیب دارایی‌ها و بدهی‌های تجارت بانکی گروه Cajastur، شرکت Caja de Extremadura و همچنین Caja Cantabria تشکیل شد. لیبربانک حضور ملی دارد و در بازارهای خرده‌فروشی آستوریاس، کانتابریا، کاستیل لامانچا و اکسترمادورا به عنوان یک سازمان پیشرو مطرح است.

این بیمه‌گر اظهار کرد: ایگون به رشد کسب‌وکار خود در اسپانیا و پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری‌های مشترک خود با Banco Santander و همچنین از طریق کانال‌های خود که در سال‌های گذشته رشد سودآوری قابل‌توجهی داشته‌اند، ادامه خواهد داد.

سرمایه‌گذاری مشترک با لیبربانک از طریق کانال‌های بانکی لیبربانک، محصولات بیمه ریسک زندگی، پس‌انداز زندگی و مستمری را به مشتریان خرده‌فروشی اسپانیایی ارائه می‌کرد. همچنین این گروه بیمه هلندی نتایج مالی خود را برای سه ماه اول سال ۲۰۲۲ اعلام کرد، دوره‌ای که به گفته مدیر اجرایی لارد فریز، از بسیاری جهات بی‌سابقه توصیف شده است.

به گفته این بیمه‌گر، درآمد خالص ۴۱۲ میلیون یورویی این شرکت در این دوره تا حدی به سود ۳۷۲ میلیون یورویی به‌دست آمده از فروش شرکت‌های این گروه در مجارستان نسبت داده می‌شود.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: