کد خبر: ۲۰۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - 30 May 2022
در ادامه تلاشهای کشورمان برای مقابله با ریزگردها، معاون رئیس جمهور ایران با مقامات عراقی از جمله وزیر خارجه و نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

 بانکداری ایرانی - در ادامه تلاشهای کشورمان برای مقابله با ریزگردها، معاون رئیس جمهور ایران با مقامات عراقی از جمله وزیر خارجه و نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تسنیم، «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق در دیدار با «علی سلاجقه»، معاون رئیس جمهوری ایران و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشورمان تاکید کرد که دستیابی به راه‌حل‌های موثر برای چالش‌های زیست محیطی مسئولیت همگان است.

دو طرف در این دیدار در خصوص تقویت همکاری دو جانبه میان عراق و ایران و دیگر کشورهای منطقه برای مقابله با چالش‌های زیست محیطی در جهت تامین حقوق و منافع مشترک همه کشورها گفتگو کردند.

کشور عراق ,

نخست وزیر عراق افزود که تقویت همکاری میان کشورها از یکپارچگی منطقه‌ای حمایت می‌کند و توانایی مقابله با چالش‌های مشترک از جمله چالش‌های زیست محیطی را افزایش می‌دهد.

الکاظمی خاطرنشان کرد که دستیابی به راه‌حل‌های موثر برای چالش‌های زیست محیطی و مبارزه با تغییرات اقلیمی مسئولیت همگان است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران هم در این دیدار بر تمایل کشورمان برای حل مسائل باقی مانده میان دو کشور در حوزه محیط زیست تاکید و تقویت همکاری دو جانبه در این بخش را ضروری دانست.

معاون رئیس جمهوری ایران افزود که حل مشکل خشکسالی و مقابله با طوفان‌های گرد و غبار به یک دغدغه منطقه‌ای مشترک تبدیل شده و این موضوع ایجاب می‌کند که همه طرف‌ها برای دستیابی به راه‌حل‌های موثر مشارکت داشته باشند.

پیش از این هم «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور ایران و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست این کشور گفت که تغییرات اقلیمی مختص یک کشور نیست بلکه مساله ای فرامرزی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، فؤاد حسین اشاره کرد که در دیدار با طرف ایرانی، تغییرات اقلیمی، مقابله با چالش های مربوط به پدیده تغییرات اقلیمی و همچنین پرونده آب‌ها و مدیریت آن میان ایران و عراق بررسی شد.

وزیر امور خارجه عراق تصریح کرد که سفرهای متقابلی بین دو کشور برای بررسی پرونده آب انجام خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق گفت که طرحی برای بررسی تغییرات اقلیمی و طوفان گرد و غبار با سایر کشورها وضع شده است.

وی بیان کرد که در سفر دیگری که به زودی انجام خواهد شد، مقامات ایرانی برای بررسی پرونده آب و رودهای مشترک به عراق خواهند آمد.

معاون رئیس جمهور ایران نیز اشاره کرد که در این سفر پرونده‌های مختلفی را با طرف عراقی بررسی کرده است.

وی افزود که نشست امروز آغاز جدیدی برای همکاری بین دو کشور در زمینه طوفان گرد و غبار است.

سلاجقه با اشاره به اینکه عراق و ایران در زمینه کنترل گرد و غبار تجربه دارند، از سفر وزیر نفت ایران به عراق برای بررسی موضوع گرد و غبار خبر داد.

وی در ادامه بیابان زایی را نتیجه دخالت انسانی در طبیعت دانست.

معاون رئیس جمهور ایران بیان کرد که اصلاح این موضوع به زمان زیادی نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه ایران نقشه هایی از کانون ایجاد طوفان گرد و غبار در دست دارد، آمادگی کشورمان را برای همکاری و حل این مساله اعلام کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: