کد خبر: ۲۰۳۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - 30 May 2022
وزارت دارایی روسیه، پیش‌نویس جدید از لایحه‌ای ارائه کرد که خواستار استفاده از رمزارز برای پرداخت‌های بین‌المللی است.

 بانکداری ایرانی - وزارت دارایی روسیه، پیش‌نویس جدید از لایحه‌ای ارائه کرد که خواستار استفاده از رمزارز برای پرداخت‌های بین‌المللی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از بی، لایحه «ارزهای دیجیتال» در ماه فوریه ارائه شد که پیش‌نویس‌های قبلی را که به دنبال ممنوعیت رمزارز به عنوان نوعی پرداخت بودند را اصلاح می‌کرد.

وزارت دارایی لایحه جدید را با حزب روسیه متحد بررسی خواهد کرد.

یکی از نمایندگان بانک مرکزی خاطرنشان کرد، اگرچه از نظر تئوری استفاده از ارزهای رمزنگاری شده برای تجارت خارجی امکان‌پذیر است اما چنین برنامه‌هایی از نظر دامنه محدود هستند. انتظار می‌رود این لایحه در روزهای آینده به تصویب برسد.

بانک مرکزی روسیه در ماه فوریه ممنوعیت ارزهای دیجیتال را پیشنهاد کرد. از زمان تهاجم روسیه به اوکراین، بایننس از سپرده‌گذاری و تجارت ارزهای رمزنگاری شده روس‌ها با دارایی بیش از ۱۰هزار دلار (۱۰هزار یورو) جلوگیری کرده است.

روسیه در حال حاضر ۶۳۰ میلیارد دلار ذخایر دارد که نیمی از این ذخایر در خارج از کشور در بانک‌های تجاری و مرکزی خارجی نگهداری می‌شود.

لایحه بانک روسیه مانع از مشارکت بانک‌ها در خدمات رمزنگاری و مالکیت ارزهای دیجیتال می‌شود. این لایحه آخرین تلاش برای دور زدن تحریم‌هاست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: