کد خبر: ۲۰۳۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - 28 May 2022
بیشترین تسهیلات طی دوازده‌ماهه ۱۴۰۰ از سوی بانک‌های ملت به مبلغ ۲۹/ ۱۱‌هزار میلیارد‌ تومان، ملی به مبلغ ۴۴/ ۹‌هزار میلیارد ‌تومان و صادرات به مبلغ ۸۹/ ۸‌هزار میلیارد ‌تومان پرداخت شده است.

 طی دوازده‌ماهه ۱۴۰۰ به ۱۳۶۲ شرکت دانش‌بنیان معادل ۹۴/ ۶۶‌هزار میلیارد ‌تومان تسهیلات پرداخت شد که نسبت به دوازده‌ماهه ۱۳۹۹ معادل ۲/ ۱۰۸‌درصد افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، بیشترین تسهیلات طی دوازده‌ماهه ۱۴۰۰ از سوی بانک‌های ملت به مبلغ ۲۹/ ۱۱‌هزار میلیارد‌ تومان، ملی به مبلغ ۴۴/ ۹‌هزار میلیارد ‌تومان و صادرات به مبلغ ۸۹/ ۸‌هزار میلیارد ‌تومان پرداخت شده است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، میزان تسهیلات پرداختی به شرکت‌های دانش‌بنیان طی دوازده‌ماهه سال‌۱۴۰۰، توسط بانک‌های خصوصی شده کشور بیشتر از بانک‌های دولتی یا بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری بوده است، به‌طوری‌که میزان پرداخت این تسهیلات توسط بانک‌های خصوصی شده ۳/ ۲۵‌هزار میلیارد ‌تومان بوده است.

در رتبه دوم، میزان پرداخت بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری در طول سال‌۱۴۰۰ به شرکت‌های دانش‌بنیان ۷۹۹/ ۲۴‌هزار میلیارد ‌تومان بوده و در رتبه سوم، میزان پرداخت بانک‌های دولتی با مبلغ ۸۳۷/ ۱۷‌هزار میلیارد‌ تومان قرار گرفته است. بر اساس این گزارش طی دوازده‌ماهه ۱۴۰۰ به ۱۳۶۲شرکت دانش‌بنیان معادل ۹۴/ ۶۶‌هزار میلیارد‌تومان پرداخت شده است. منظور از تعداد شرکت‌ها در گزارش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های پیش از مقطع دی‌ماه ۱۳۹۷ تعداد تسهیلات اعطایی به شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است و از مقطع دی‌ماه ۱۳۹۷ تعداد شرکت‌ها فارغ از تعداد تسهیلات پرداختی منظور نظر است.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: