کد خبر: ۲۰۳۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۸ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - 28 May 2022
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
نئوبانک ایران‌زمین به جنگ بانکداری سنتی رفته و توانسته خود را در این حوزه تثبیت کند؛ چراکه بانک ایران‌زمین اولین نئوبانک واقعی را در ایران راه‌اندازی کرده بود. نئو بانک ایران‌زمین به وسعت تلفن همراه مشتریان بانک است.

نئو بانک ایران‌زمین به وسعت تلفن همراه شمانئوبانک ایران‌زمین به جنگ بانکداری سنتی رفته و توانسته خود را در این حوزه تثبیت کند؛ چراکه بانک ایران‌زمین اولین نئوبانک واقعی را در ایران راه‌اندازی کرده بود. نئو بانک ایران‌زمین به وسعت تلفن همراه مشتریان بانک است.

به گزارش  بانکداری ایرانی ، نئوبانک در مقابل بانک سنتی قرار می‌گیرد. همه‌چیز در فضای دیجیتال قرار دارد. همه عملیات در بستر دیجیتال انجام‌شده و فیزیکی نیست به همین دلیل بانک‌های سنتی از این سیستم عقب ماندند. نئوبانک شکلی از بانکداری نوین است. نئوبانک مجوز، اساسنامه، نام تجاری و اوراق سفید مستقل مختص به خود را دارد.

اصطلاح نئوبانک برای اولین بار در سال 2017 برای توصیف ارائه‌دهندگان خدمات مالی مبتنی بر فناوری‌های نوین که بانک‌های سنتی را به چالش می‌کشند، به‌کاربرده شد اما مفهوم خود نئوبانک، بین سال‌های 2013 تا 2015 ظهور کرد و با ایجاد میدان رقابت با بانکداری سنتی، نیاز به شعبه‌های فیزیکی بانک را کنار زد و اکنون در برخی کشورهای جهان تصویری متفاوت از بانکداری آفریده است.

در نئوبانک موضوع ویژگی است. در حقیقت نئوبانک، نرخ کارمزد عملیات بانکی پایین‌تر و نرخ بهره‌ی سپرده‌ی حساب‌های بانکی بالاتر از بانک‌های عادی است. پایین بودن نرخ کارمزدها و بالا بودن نرخ بهره و درصد سود سالیانه (APY) در نئوبانک، یک برتری مهم محسوب می‌شود. نئوبانک از روابط انسانی و دستگاه‌های خودپرداز محروم است و نسبت به بانک‌های سنتی خدمات محدودتری ارائه می‌دهد. منظور از روابط انسانی، تعامل مشتری و کارمند بانک در یک شعبه‌ی فیزیکی است.

شرکت‌ها و استارت‌هایی مثل چایم (آمریکا)، NuBank (برزیل)، مونزو و رولوت (انگلستان)، N26 (آلمان) و Tinkoff (روسیه) به‌عنوان ارزشمندترین و محبوب‌ترین نئوبانک‌های حال حاضر جهان شناخته می‌شوند. این نئوبانک‌ها با تکیه‌ بر فناوری‌های هوش مصنوعی، خدمات رایانش ابری، رابط کاربری مناسب و روان و… موفق شدند نسل جدید مشتریان بانک‌ها را به سمت خود جذب کنند؛ نسل جدیدی که با اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بزرگ‌شده و می‌خواهد تمامی خدمات بانکی را با چند کلیک انجام دهد.
در حال حاضر بانک ایران‌زمین بانکی پیشرو در این حوزه است که در پنج حوزه کسب‌وکاری اساسی ، خدمات بانکی را ارائه می‌دهد. این حوزه‌های کسب‌وکاری بانکداری خرد ، بانکداری شرکتی, بانکداری دیجیتال و بانک دیجیتال به همراهی سازمان‌دهی ساختاری مرتبط با هر حوزه کسب وکاری است .

به گفته مدیرعامل بانک ایران‌زمین، قدم اول بانک ارائه خدمات بانکداری در حوزه دیجیتال با اپلیکیشنی به نام فراز بود تا مشتریان بتوانند از طریق تکنولوژی بدون حضور در شعب خدمات موردنیاز خود را دریافت کند. قدم بعدی هوشمند سازی سیستم است. به صورتی که مشتریان زمانی که از خدمات بانک استفاده می‌کنند، بر اساس نوع رفتار آن‌ها (ارزش مشتری) خدمات خاصی برای آن‌ها طراحی و ارائه شود.

در بانک ایران‌زمین نئوبانک، موضوعات مهمی مطرح شده که در دیگر بانک‌های درگیر در این حوزه مطرح نیست. یکی از مسائل مهم که در بانک ایجاد شده است ارزش مشتری است. تمام خدمات بر اساس ارزش مشتری ارائه می‌شود. یعنی مشتری بر اساس مراوداتی که با بانک خواهد داشت، خدمات دریافت می‌کند. هرچقدر این مراودات بیشتر باشد، خدماتی که دریافت خواهد کرد نیز بیشتر خواهد بود.

معاون طرح و برنامه بانک ایران‌زمین چندی پیش که هر خدمتی که به مشتری ارائه می‌شود را دارایی بانک عنوان کرده و تأکید کرده بود که متناسب باارزش مشتری خدمات به ایشان عرضه می‌شود و تعیین‌کننده سطح مشتری است و مشتری است که جایگاه خود را تعیین و ارتقا می‌دهد .

به دلیل همین ارزش مشتری است که نئو بانک ایران‌زمین به وسعت تلفن همراه مشتریان بانک بوده و مشربان می‌توانند تمام خدمات را از درگاه نئوبانک در تلفن همراه خود دریافت کنند و با بانکداری دیجیتال تمام نیازمندی‌های خود را رفع کنند.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: