کد خبر: ۲۰۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - 25 May 2022
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
بانک ملت یکی از بزرگ‌ترین مرکز تأمین مالی خرد و کلان کشور است که در دوران رکود و تورم توانسته در مهم‌ترین بخش اقتصاد ایران یعنی صنعت نفت را با تأمین مالی خود سرپا نگهدارد.

بانک ملت یکی از بزرگ‌ترین مرکز تأمین مالی خرد و کلان کشور است که در دوران رکود و تورم توانسته در مهم‌ترین بخش اقتصاد ایران یعنی صنعت نفت را با تأمین مالی خود سرپا نگهدارد. بانک ملت با داشتن حدود 8000هزار میلیارد ریال مانده سپرده، بزرگ‌ترین بانک تجاری و خصوصی ایران است که می‌تواند به کمک صنایع بزرگی مانند نفت برود.

به گزارش  بانکداری ایرانی ؛ بانک ملت ، بزرگ‌ترین بانک ایرانی به لحاظ تراکنش و پرداخت‌هاست که می‌تواند با حضورش در هر صنعتی، آن صنعت را متحول کرده و در دوران تحریم و رکود اقتصادی نجات بخش ان صنعت باشد.
این بانک با داشتن سهم 19.66 درصدی از تعداد تراکنش‌ها و سهم 19.44 درصدی از مبلغ تراکنش‌ها، همچنان با اختلاف زیاد، بالاترین سهم از پذیرش تراکنش‌های بازار را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست در بین تمام بانک‌های پذیرنده قرارگرفته دارد که با توجه به بزرگی این بانک تمام صنایع به دنبال تعامل با این قدرت مالی هستند.

همین چند هفته پیش بود که وزیر نفت گفته بود که مشارکت بانک ملت در اکثر پروژه‌های بزرگ نفتی کشور به‌ویژه در راه‌اندازی پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس، پروژه‌های مختلف صنعت پتروشیمی و گاز، فازهای مختلف پارس جنوبی و پالایشگاه‌های کشور را ستودنی خواند از بانک ملت خواست تا این مشرکت را افزایش دهد.

علاوه بر این، مدیر امور مالی شرکت ملی نفت ایران به بررسی سطح تعاملات بین شرکت ملی نفت و بانک ملت، بر اتخاذ راهکارهایی برای تقویت این همکاری‌ها تأکید کرد.

علاوه بر این در دی‌ماه سال گذشته طی مراسمی بانک ملت 372 میلیون یورو برای خط لوله نفتی امین مالی کرد و در مراسمی که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر نفت ، مدیرعامل بانک ملت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برپا شد، تفاهم‌نامه خط انتقال فرآورده‌های نفتی از رفسنجان تا مشهد و با عبور از سه استان کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی به طول 948 کیلومتر طی مدت چهار سال و با برآورد اولیه 372 میلیون یورو، از سوی مدیران عامل دو مجموعه امضا شد.

از دیگر حوزه‌هایی که بانک ملت در آن حضور جدی دارد، حوزه دانش‌بنیان است. بانک ملت، با امضای تفاهم‌نامه بین بانک ملت و گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، اعلام کرده است که حمایت این بانک از شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت پتروشیمی افزایش می‌یابد. در این حوزه بانک ملت تصمیم دارد بیش از 30 هزار میلیارد ریال تامین مالی انجام دهد که رقم بزرگی در حوزه دانش بنیان بوده و می تواند این حوزه را در صنعت نفت متحول کند.
بر اساس این گزارش بانک ملت بزرگترین تامین کننده مالی صنعت نفت ایران است که در دوران تحریم و رکود می‌تواند مشکلات زیادی را از دوش این صنعت و ملت ایران برداشته و وابستگی به خارج از ایران را کاهش دهد.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: