کد خبر: ۲۰۳۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 21 May 2022
وزیر صنعت و تجارت روسیه از قانونی شدن رمزارزها و استفاده از آنها در پرداخت‌‌ها در آینده خبر داد. از اول ژانویه (۱۱ دی) سال گذشته، ارزهای دیجیتال در روسیه قانونی شده‌‌اند، اما امکان استفاده از آنها برای خرید کالا یا خدمات وجود ندارد.

 وزیر صنعت و تجارت روسیه از قانونی شدن رمزارزها و استفاده از آنها در پرداخت‌‌ها در آینده خبر داد. از اول ژانویه (۱۱ دی) سال گذشته، ارزهای دیجیتال در روسیه قانونی شده‌‌اند، اما امکان استفاده از آنها برای خرید کالا یا خدمات وجود ندارد.

به گزارش بیت‌کوینیست، قوانین جدید حوزه رمزارزها در روسیه اگرچه ممنوعیت‌‌های قبلی خود را کاهش داده است، اما هنوز هم محدودیت‌‌هایی را برای استفاده از این نوع دارایی‌‌ها قرار داده است. اما ظاهرا دولتمردان روسیه رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته‌‌اند و تصمیم دارند تا ارزهای دیجیتال را به زیرساخت‌‌ مالی خود اضافه کنند.

مسیر روسیه برای قانونی کردن رمزارزها
دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه اعلام کرد این کشور دیر یا زود پرداخت به واسطه رمزارزها را قانونی خواهد کرد و این نشان می‌دهد که دولت و بانک مرکزی در نهایت به راه‌‌حلی برای این مساله نزدیک‌‌ شده‌‌اند. روسیه پیش از این از برنامه‌های بانک مرکزی خود برای ساخت یک رمزارز ملی خبر داده بود، اما تا همین اواخر مخالف استفاده از ارزهای دیجیتال خصوصی بود.

الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه اخیرا اعلام کرد این بانک نمی‌تواند سرمایه‌‌گذاری‌‌های رمزارز مردم که حدود ۵ میلیارد دلار از تراکنش‌‌های سالانه روس‌‌ها را تشکیل می‌دهد را بپذیرد و توصیه کرده بود از معاملات و استخراج این ارزها دوری شود. با این حال، به گفته مانتوروف، ممکن است بانک مرکزی و دولت اختلافات خود بر سر این قضیه را حل و فصل کنند و کنار بگذارند.

گفتنی است پیش از حمله روسیه به اوکراین، در ۲۴ فوریه (۵ اسفند)، وزارت دارایی روسیه قانونی را پیشنهاد کرد که با درخواست بانک مرکزی مبنی بر ممنوعیت کامل صنعت رمزارز در تضاد بود. مساله قانونی شدن پرداخت‌‌ها به واسطه ارزهای دیجیتال در روسیه در مدت اخیر بسیار داغ و پرطرفدار بوده است.

مانتوروف در واکنش به این موضوع اظهار کرد: «سوال این است که چه زمانی و چگونه قانون‌‌گذاری رمزارزها انجام می‌شود. دولت و بانک مرکزی به صورت فعالانه در حال کار روی این قضیه هستند.» او افزود: «با این حال، نظر عمومی این است که دیر یا زود، این موضوع به نحوی اجرایی خواهد شد.»

از سال ۲۰۲۰، بانک‌‌های روسیه مجاز به راه‌‌اندازی صرافی‌‌های رمزارز تحت نظارت بانک مرکزی هستند و رمزارزهای جدید تنها با نظارت بانک مرکزی صادر می‌شوند. این در مقایسه با آنچه برخی پیش‌‌بینی می‌‌کردند تقریبا کل فعالیت‌‌های کریپتویی در روسیه متوقف شده است، نشانی بر حرکت به سوی رمزارزها و پذیرش آنها از سمت مسکو است. روسیه قصد دارد روبل دیجیتال خود را راه‌‌اندازی کند، اما همزمان پس از چندین سال بحث در رابطه با استفاده از ارزهای دیجیتال خصوصی و کاربرد آنها در پول‌شویی و تامین مالی تروریست‌‌ها، همچنان اختلافاتی در این زمینه بین مقامات این کشور وجود دارد. جالب است بدانید بعضی از مقامات بانک مرکزی این کشور سال گذشته اعلام کردند به دلیل تهدیدها برای ثبات مالی که ناشی از افزایش تعداد تراکنش‌‌های ارز دیجیتال است، جایی برای این دارایی‌‌ها در بازار مالی روسیه وجود ندارد.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: