کد خبر: ۲۰۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 15 May 2022
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: کشت جایگزین برای محصولات آبدوست در لرستان تعریف شود.

بانکداری ایرانی- نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: کشت جایگزین برای محصولات آبدوست در لرستان تعریف شود.

دکتر یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تنش آبی در لرستان اظهار کرد: مدیریت منابع آب در استان ضروری است.

وی ادامه داد: متاسفانه یکی از مشکلات اساسی مدیریت منابع آب این است که در دوران ترسالی شاهد سیلاب و طغیان رودخانه‌های لرستان و در خشکسالی بازهم شاهد خسارات به مردم استان هستیم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از کارهای اساسی برای حل این موضوع پیگیری برای ساخت سدها( نیمه‌تمام و در دست مطالعه) است.

ابراهیمی عنوان کرد: باید فرهنگ سازی شود تا کشاورزان براساس الگوی کشتی که جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده کشت کنند.

وی بیان کرد: در جاهایی که از ذخایر آب‌های زیرزمینی نظیر چاه‌های آب استفاده می‌شود کنتور هوشمند نصب و براساس نیاز و مجوزی که دارند آب استحصال شود.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی افزود: کشت‌ محصولات آبدوستی که از سوی وزارت جهاد کشاورزی نظیر سیب‌زمینی ممنوع شده توسط مردم رعایت و به جای آن کشت جایگزین لحاظ شود.

ابراهیمی تصریح کرد: در شهرستان دلفان کشت برنج، سیب‌زمینی و چغندر ممنوع شده در حالیکه چغندر کشت بومی منطقه است و سود آن به جیب مردم می‌رسد.

وی بیان کرد: قبلا اعلام نکردند که کشت چغندر ممنوع است و این در حالیست که در حال حاضر این کشت ممنوع شده است و سبب ایجاد مشکل در بین مردم شده است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز است یک هماهنگی بین مجموعه کشاورزی با کشاورزان در این راستا وجود داشته باشد تا شاهد چنین مشکلاتی بین مردم نباشیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: