کد خبر: ۲۰۳۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 07 May 2022
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به لزوم توضیح وزرای مرتبط با گرانی، پیش‌بینی کرد هفته جاری، استیضاح‌ها اعلام وصول شده و در دستور کار قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به لزوم توضیح وزرای مرتبط با گرانی، پیش‌بینی کرد هفته جاری، استیضاح‌ها اعلام وصول شده و در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش  بانکداری ایرانی؛  لطف‌ اله سیاهکلی درخصوص مسئله جمع آوری امضا برای استیضاح‌ها و عدم اعلام وصول به ایلنا گفت: پیش‌بینی می شود در هفته جاری، مجلس استیضاح‌ها را اعلام وصول کرده و در دستور کار قرار دهد. اگر این کار را نکند به عملکرد هیات رئیسه ایراد وارد است و حتما تذکرات جدی به هیات رئیسه خواهیم داشت.

وی افزود: بعضی دوستان فکر می‌کنند اگر استیضاح‌ها را اعلام وصول نکنند کمک به دولت است اما دولت اعتقادی به این ندارد اگر داشت که از مجلس دفاع می‌کرد. مجلس قوی باید به وظایف عمل کند. یکی از عرصه‌های به روز قوی بودن مجلس، ورود دیوان محاسبات به این حوزه‌ها است، بعد دیگر سوال و تذکر و استیضاح است. اینها ظرفیت‌هایی است که مجلس دارد و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کند تا وزرا و کابینه و دولت قدرتمندتر عمل کنند.

سیاهکلی ادامه داد: انجام وظایف مجلس، تضعیف دولت نیست. اگر مجلس به وظیفه‌ عمل نکند مردم می‌گویند اینها باهم ساخت و پاخت کرده‌اند. باید اثبات کرد اینگونه نیست هم مجلس و هم دولت قوای مستقل از هم هستند و باید وظایف را انجام دهند. وزرایی که مرتبط با گرانی هستند و کار آنها به معیشت مردم برمی‌گردد باید به مجلس توضیح دهند که چرا این اتفاق افتاده است و این حجم گرانی به مردم تحمیل می‌شود. مجلس اینها را در دستور کار دارد.

باران ایرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: