کد خبر: ۲۰۳۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 02 May 2022

 چه او را دوست داشته باشید و چه از او متنفر باشید، به سختی می‌توان انکار کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مرد جالبی است. مردی که دو دهه گذشته را بر روسیه حکمرانی کرده، در طول زندگی خود فراز و نشیب‌های زیادی را دیده‌است و گذشته او ممکن است شما را شوکه کند.

دیگه هیچ ارزی رو گرون نخر ! با پول نو همیشه امن و راحت خرید و فروش کن.

به همین دلیل نه واقعیت جالب در مورد ولادیمیر پوتین را که شاید نمی‌دانستید را مرور می‌کنیم.

۱. او بسیار فقیر به دنیا آمد:

وقتی پوتین هوس شکار نهنگ در سر داشت

پوتین در خانواده‌ ثروتمند بزرگ نشد، در واقع او در خانواده‌ای به دنیا آمد که در اثر جنگ جهانی دوم از هم پاشید. او دو برادرش را از دست داد که یکی از آنها در جوانی و دیگری در دوران محاصره در لنینگراد جان باختند. مادربزرگش درگذشت و بسیاری از اعضای خانواده اش در طول جنگ ناپدید شدند.
والدین او در سنین جوانی ازدواج کردند و هر دو به عنوان کارگر کارخانه در اتحاد جماهیر شوروی کار می‌کردند.

۲. پوتین در جودو مهارت دارد:

وقتی پوتین هوس شکار نهنگ در سر داشت

پوتین از ۱۱ سالگی جودو را تمرین می‌کند و طبق گزارش‌ها کمربند مشکی دارد، اما آنچه در مورد توانایی‌های جودوی او جالب است این است که او قبلاً یک دی‌وی‌دی آموزش جودو را با عنوان «بیایید جودو را با ولادیمیر پوتین بیاموزیم» برای مردم روسیه منتشر کرده است.

۳. عضو KGB (اطلاعات شوروی) بود:

وقتی پوتین هوس شکار نهنگ در سر داشت

پوتین در سال ۱۹۷۵، زمانی که حدود ۲۳ سال داشت، به ک.گ.ب KGB پیوست و گمان می‌رود پوتین به دلیل تسلط بر آلمانی‌اش که در دوران دانشجویی در دانشگاه دولتی لنینگراد آموخته بود، به استخدام اطلاعات شوروی درآمد.

او در دوران حضورش در KGB از قدرت‌های غربی در آلمان شرقی جاسوسی می‌کرد که امروز آنقدر مهم است که احتمالا پوتین بیشتر از آن چیزی که هر یک از ما فکر می‌کنیم درباره غرب و اسرار آن می‌داند.


۴. او یک بار آنگلا مرکل را با سگ بزرگ خود ترساند:

وقتی پوتین هوس شکار نهنگ در سر داشت

روابط پوتین و آنگلا مرکل صدراعظم سابق آلمان همیشه پرتنش بوده است و گواه آن دیدار رسمی آنها در سال ۲۰۰۷ بود. در آن دیدار به نظر می‌رسید مرکل در طول جلسه یک روح را در مقابل خود می‌دید و چهره‌ای خوف‌زده داشت، در حالی که پوتین در تمام مدت لبخندی مرموزانه بر لب داشت. پوتین بعداً به روزنامه‌های آلمانی ادعا کرد که «هیچ ایده‌ای» برای ترساندن مرکل نداشته‌است.


۵. صید نهنگ: 

وقتی پوتین هوس شکار نهنگ در سر داشت

در طول دوران حکومت پوتین، پروپاگاندای روسیه مدتهاست که او را دوستدار حیوانات توصیف کرده، اما همه‌ی حیوانات تجربیات خوبی با پوتین نداشته‌اند. روزی پوتین تصمیم گرفت یک نهنگ شکار کند، بنابراین کمان خود را بیرون کشید و به سمت اقیانوس رفت. سه تلاش اول ناموفق بود، اما او اصرار داشت که یک نهنگ شکار کند و در نهایت موفق به کشتن یک نهنگ شد.

۶. روسیه در زمان پوتین به مدت ۲۳ سال:

وقتی پوتین هوس شکار نهنگ در سر داشت

پوتین اولین بار در سال ۱۹۹۹ توسط بوریس یلتسین به عنوان نخست وزیر روسیه منصوب شد. یلتسین گفت که می‌خواهد پوتین جانشین او شود. پس از استعفای یلتسین از ریاست جمهوری روسیه در اواخر همان سال، پوتین نیز رئیس جمهور موقت روسیه شد و بعداً به طور رسمی به عنوان رئیس جمهور روسیه انتخاب شد. در سال ۲۰۰۰، پوتین حدود ۵۲ درصد آرا را به دست آورد.

در سال ۲۰۰۴، اولین دوره ریاست جمهوری او به پایان رسید و او با کسب ۷۱.۹ درصد آرا مجدداً انتخاب شد، اما در سال ۲۰۰۸ قانون اساسی روسیه مانع از آن شد که او برای سومین بار رئیس جمهور شود، بنابراین او در عوض نامزد نخست وزیری شد و به راحتی از مخالفانش شکست خورد. در نهایت قانون اساسی تغییر کرد و به پوتین اجازه داد تا در سال ۲۰۱۲ دوباره نامزد ریاست جمهوری شود. او ۶۲ درصد آرا را به دست آورد و از آن زمان تاکنون رئیس جمهور روسیه است.

۷. او حلقه سوپر بول را با رودربایستی گرفت؟!

وقتی پوتین هوس شکار نهنگ در سر داشت

پس از اینکه پاتریوت‌ها در سال ۲۰۰۵ برنده سوپربول شدند، مالک پاتریوتز (رابرت کرافت) برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از روسیه بازدید کرد و زمانی که رابرت به پوتین پیشنهاد حلقه سوپربول را داد، ظاهرا پوتین به شوخی گفت: «او احتمالاً کسی را به خاطر آن حلقه خواهد کشت.»

به گفته کرافت، پوتین بعداً حلقه را در جیب خود گذاشت و محافظان کرملین مانع از درخواست کرافت از پوتین برای بازگرداندن آن شدند و گفتند این انگشتر یک هدیه است و کرافت هم تحت فشار بر هدیه بودن آن صحه گذاشت.

۸. یکی از طرفداران بیتلز:

وقتی پوتین هوس شکار نهنگ در سر داشت

زمانی که پوتین در سال ٢٠٠٧ از سوی مجله تایم به عنوان شخصیت سال انتخاب شد، پلاتون عکاس معروف او را در خانه‌اش ملاقات کرد. عکاس، طیف وسیعی از سوالات را از او پرسید و پوتین به برخی از آنها پاسخ داد و از او پرسید که آیا طرفدار بیتلز هستی یا نه، اگرچه در ابتدا پاسخی دریافت نکرد. بلافاصله پس از پایان عکسبرداری، پوتین نزد عكاس تايم رفت و به انگلیسی به او گفت: من عاشق «بیلتز» هستم.

۹. او سیاستمداران جهان را منتظر می‌گذارد:

وقتی پوتین هوس شکار نهنگ در سر داشت

رئیس جمهور روسیه معروف است که سیاستمداران جهان را منتظر خود می‌کند. در سال ۲۰۱۳ پوتین در یک سفر رسمی به شهر واتیکان رفت و قرار بود با رئیس کلیسای کاتولیک در واتیکان دیدار کند. پس از انجام هماهنگی‌ها، پاپ فرانسیس منتظر ماند، زیرا ده دقیقه گذشت و پوتین نیامد، سپس سی دقیقه گذشت و تماس ها برقرار شد و صبر پاپ تمام شد، اما حتی پس از آن پوتین تا ۵۰ دقیقه بعد ظاهر نشد و یک بار وزیر ایالات متحده جان کری سه ساعت در مسکو منتظر او نشست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: