کد خبر: ۲۰۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 02 May 2022
به اعتقاد یک کارشناس حوزه کار،کاهش زمان صدور مجوزها در افزایش آمار اشتغال و بیمه شدگان تاثیرگذار بوده و موجب شده تا از این طریق عده بسیاری جذب بازار کار شوند.

به اعتقاد یک کارشناس حوزه کار،کاهش زمان صدور مجوزها در افزایش آمار اشتغال و بیمه شدگان تاثیرگذار بوده و موجب شده تا از این طریق عده بسیاری جذب بازار کار شوند.

ولی الله صالحی درباره افزایش آمار جدید بیمه شدگان تامین اجتماعی و تاثیر آن بر بازار کار به ایسنا گفت: افزایش بیمه شدگان اجباری نشان از این دارد که کارگری مشغول کار شده و کارفرمایی داشته است ولی بیمه اجباری می تواند کارگر و نیروهای خدماتی هم باشد و الزاما شغل مولد نباشد.

وی افزود: در حال حاضر به لحاظ بیمه‌ای انواع بیمه‌ها را در سازمان تامین اجتماعی داریم. بیمه مشاغل آزاد و خویش فرمایی را هم داریم که شامل خانم‌های خانه دار، قالیبافان، دانشجویان، کارگران ساختمانی و رانندگان می شود.

صالحی ادامه داد: یکسری مشاغل هم داریم که به آنها مشاغل نوظهور می گویند و افرادی را داریم که اصطلاحا کارگر کار نوظهور هستند و خودشان کار می کنند و بیمه هم می شوند؛ بنابراین شرایط جامعه نشان می دهد و مهار تدریجی تورم در این زمینه اثرگذار است‌.

این کارشناس حوزه کار، گفت: مهار تورم با تولید است و تولید به معنای تولید کالاهای کشاورزی و صنعتی است و اگر به نقطه ای برسیم که احساس شود اشتغال ایجاد شده است، نیروی به کار گرفته شده در بهره وری و تولید ناخالص داخلی نقش موثر خود را ایفا کرده است.

صالحی کاهش زمان صدور مجوزها را بر افزایش آمار اشتغال و بیمه شدگان موثر دانست و گفت: در خیلی از بخشها کاهش زمان صدور مجوز باعث شده تا صاحبان مشاغل با کم‌ترین دغدغه کسب و کار خود را راه اندازی کنند و از این طریق عده ای هم جذب بازار کار شوند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: