کد خبر: ۲۰۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 30 April 2022

بیمه مرکزی : در اجرای بند «الف» تبصره «۱۰» قانون بودجه، سهم قطعی هریک از شرکت‌های بیمه از مبلغ پانصد میلیارد تومان براساس آمار عملکرد نهایی سال۱۴۰۰ تعیین و به شرکت‌های بیمه ابلاغ خواهد شد. هریک از شرکت‌های بیمه مکلفند سهم تعیین‌شده برای واریز ماهانه وجوه مربوط طی ۶‌ماه اول سال۱۴۰۱ را در پایان هر ماه طبق جدول تعیین‌شده به حساب خزانه کل کشور واریز کنند.


بر اساس این گزارش، بیمه ‌‌مرکزی تا پایان شهریورماه سال جاری براساس آمار عملکرد نهایی سال۱۴۰۰ بیمه شخص ثالث، سهم هریک از شرکت‌های بیمه از مبلغ ۵۰۰میلیارد تومان را تعیین و ابلاغ خواهد کرد. بر این اساس هریک از شرکت‌های بیمه موظف شده‌‌اند ضمن تعدیل اضافه یا کسری واریزی خود طی ۶‌‌ماه اول سال جاری، پرداختی ماهانه خود را بر اساس جدولی که از سوی بیمه مرکزی اعلام می‌‌شود تا پایان سال۱۴۰۱ ادامه دهند. شایان ذکر است که نهاد ناظر صنعت بیمه تا پایان شهریورماه سال۱۴۰۲ سهم قطعی هریک از شرکت‌های بیمه از مبلغ ۵۰۰میلیارد تومان را براساس آمار عملکرد نهایی سال۱۴۰۰ تعیین و به شرکت‌های بیمه ابلاغ خواهد کرد. بنابر مصوبه شورای عالی بیمه، شرکت‌های بیمه موظفند اضافه یا کسری واریزی احتمالی را بر اساس رقم اعلامی از سوی بیمه مرکزی، فی‎مابین خود تسویه کنند.

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای کشور، فرماندهی انتظامی، سازمان اورژانس، جمعیت هلال‌‌احمر، سازمان صداوسیما و سازمان پزشکی قانونی، گزارش عملکرد خود را در قالب برنامه عملیاتی _ هر سه ‌‌ماه یک‌بار _ به کمیسیون‌‌های اقتصادی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، بیمه مرکزی و سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال خواهند کرد.

در پایان مصوبه شورای عالی بیمه تصریح شده است که تخصیص اعتبار سه ماهه به دستگاه‌های اجرایی یادشده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور بر اساس عملکرد صورت می‌‌پذیرد و مبلغ ۲۵ میلیارد تومان از منابع بند (الف) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به سازمان پزشکی قانونی اختصاص می‌‌یابد. جدول سهم عوارض شرکت‌های بیمه از محل حق بیمه رشته ثالث برای مشاهده در سایت بیمه مرکزی به آدرس https: / / www.centinsur.ir/ در دسترس قرار گرفته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: