کد خبر: ۲۰۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 28 April 2022
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده گفت: شبکه مشاوره زنان و خانواده در سطوح دستگاه های تابعه این وزارتخانه با ظرفیت اداری و جهادی شکل گرفته و در این زمینه تشکل ها و کارگروه ها تشکیل شده است.

بانکداری ایرانی- مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده گفت: شبکه مشاوره زنان و خانواده در سطوح دستگاه های تابعه این وزارتخانه با ظرفیت اداری و جهادی شکل گرفته و در این زمینه تشکل ها و کارگروه ها تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، «نرجس بختیار خلج» روز پنجشنبه در آیین تجلیل از بانوان کارگر اظهار داشت: این شبکه در راستای سیاست های مردمی و توجه وزیر کار به تحکیم خانواده صورت گرفته است.

وی افزود: در گام اول در مسیر آسیب شناسی وضع موجود بهره مندی وضعیت تخصصی مسیر را ثمربخش برای آینده بانوان می کند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده ادامه داد: حوزه مدیریتی زنان و خانواده فراز و فرودهای بسیاری داشته است اما حضور جهادی و امید افرین بانوان موجب درخشش و دلگرمی بانوان بوده است.

وی با اشاره به رویکرد حل مساله با استفاده از تخصص متخصصان و مسئولان گفت: در بخش های وزارتخانه اقدامات بسیاری برای بانوان صورت گرفته است.

بختیار خلج گفت: نام زنان و بخصوص زنان کارگر مواردی را برای تاکید به ما یادآوری می کنند که در قانون اساسی رویکرد و توجه ویژه به نقش زنان و کارکردی آنها بوده است اما ضعف در نظارت و اجرا باعث وجود مشکلاتی برای این قشر شده است.

وی تاکید کرد: زنان غیرتمندی داریم که در عرصه های مختلف به خصوص در تولید و کارآفرینی نقش آفرینی می کنند که در سرنوشت خود و جامعه دخیل هستند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه زنان کارگر ستون تولید و نبض حیات اقتصاد هستند، گفت: در جامعه تولید زنانی را داریم که فرزندان تمدن ساز را متولد کرده اند و با قدرت و قوت روح جسم خود از کارهای تربیت فرزندان گره گشاده اند از این رو کار مشارکت اجتماعی باید یک اولویت باشد.

وی افزود: هم افزایی مشارکت بانوان در آینده روشن، انکار ناپذیر است در همین راستا بانوان نیازمند هستند تا برای آنها اقداماتی صورت بگیرد.

بختیار خلج با اشاره به اینکه سه دلیل برنامه ریزی بانوان را با مشکل روبرو کرده بود، گفت: عدم شناخت نسبت به وضعیت بانوان و مسائل خاص خانواده، نبود بستر سازی مناسب جهت ایفای نقش زنان در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها در امور خانواده و نقش عدم باورمندی مسئولان جامعه از جمله این موارد است.

وی ابراز امیدواری کرد:حضور کنشگرانه و با هدف حفظ کرامت زنان منشا خیر و برکت باشد و برنامه های وزارت کار در دولت سیزدهم ثمر بخش باشد.

برچسب ها: وزارت کار ، زنان ، خانواده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: