کد خبر: ۲۰۲۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 26 April 2022

دستگاه خودپرداز برای سال‌های متمادی یکی از اجزای اصلی مدیریت امور مالی ما بوده است.


 «به خودت خدمت کن»، به یک روند قرن بیست و یکم تبدیل شده است. خواه اسکن مواد غذایی شما در فروشگاه، بنزین خودرو شما در پمپ بنزین، یا سفارش فست فود شما از کیوسک، سازمان ها همیشه به دنبال راه هایی برای کمک به مصرف کنندگان هستند.

این موضوع در دنیای بانکداری نیز تفاوتی ندارد. در واقع، بانک بیش از 40 سال پیش یکی از محبوب ترین ابزارهای سلف سرویس را به ما معرفی کرد: دستگاه های خودپرداز (ATM). اینها نحوه دسترسی ما به پول نقد را متحول کردند و آن را در هر کجا و همه جا آسان و در دسترس قرار دادند!

اما در دنیای امروز، دستگاه خودپرداز در حال منسوخ شدن است، با من باشید تادلیل آن را توضیح بدهم:

بانکداری هوشمندانه تر، نه سخت تر

دلیل اینکه فناوری سلف سرویس به طور قابل توجهی در چند دهه گذشته توسعه یافته است به دلیل محبوبیت آن است. توانایی خود خدمتی زندگی ما را آسان‌تر، خدمات را در دسترس‌تر می‌کند و در وقت ما صرفه‌جویی می‌کند. و بانک‌ها در کار سخت‌تر کردن زندگی ما نیستند، بلکه می‌خواهند به ما قدرت بدهند تا امور مالی خود را به راحتی و کارآمد مدیریت کنیم.

با در نظر گرفتن این موضوع، ما شاهد افزایش پرداخت‌های بدون تماس بوده‌ایم. کارهایی مانند پرداخت پول یک قهوه، کمک مالی، یا سریع سوار شدن به مترو را می توان با ضربه زدن یک کارت انجام داد. علاوه بر این، برنامه هایی برای تقریباً هر چیزی وجود دارد. با Uber یا Lyft یک تاکسی رزرو کنید، هزینه پارکینگ خودرو خود را بپردازید یا به یک دوست پول انتقال دهید. همان دلایلی که ما برای حمل یک گونی پول نقد در کیف پول خود نیاز داشتیم، جایگزین هوشمندتری دارند.

تغییر کاربری دستگاه خودپرداز

از آنجایی که دستگاه خودپرداز ابزاری است برای دسترسی به دلارهای فیزیکی ما – که اکنون به ندرت به آن نیاز داریم – هدف آن به سرعت در حال منسوخ شدن است. شاید انتظار داشته باشید که آن ها را به آرامی از خیابان های ما ناپدید کنید، اما این چیزی نیست که ما می بینیم.

بانک ها در حال پیاده سازی قفل های هوشمند هستند تا به عنوان دستگاه های خودپرداز پیشرفته عمل کنند

در عوض، به عنوان یک سازمان، ما متوجه یک تغییر هستیم. کمدهای هوشمند ما برای مدتی در فضای تحویل بسته محبوب بوده اند و تحویل ، تحویل از خرده فروشی به مصرف کننده را تسهیل می کنند. اما اکنون دیگر صنایع به ظرفیت آن پی برده اند. برای مثال، کتابخانه‌ها راه‌حل‌های قفسه‌ای را برای تحویل کتاب اجرا می‌کنند، فروشگاه‌های مواد غذایی از آن‌ها برای فعال کردن خرید بدون تماس استفاده می‌کنند، و بانک‌ها در حال بررسی این هستند که چگونه قفسه‌های هوشمند می‌توانند به دستگاه خودپرداز آینده تبدیل شوند.

می بینید، بانکداری چیزی فراتر از رسیدگی به پول نقد است. وام، پس انداز و سرمایه گذاری، وام مسکن، و کارت های اعتباری وجود دارد. به عبارت دیگر، ظرفیت بیشتر برای سلف سرویس. شاید برداشت پول نقد مربوط به گذشته باشد، اما دسترسی به این خدمات حیاتی هنوز برای حال و آینده ما بسیار مرتبط است. بنابراین، بانک ها در حال پیاده سازی قفل های هوشمند هستند تا به عنوان دستگاه های خودپرداز پیشرفته عمل کنند. این کیوسک ها امکان انتقال امن اسناد از بانک به مصرف کننده و بالعکس را فراهم می کنند. و به این ترتیب، مشتری را قادر می‌سازد تا امور مالی خود را به آسانی و کارآمد مدیریت کند (دقیقا دلیلی که ما عاشق خودخدمت هستیم).

ما می دانیم که بانک ها چگونه از قفسه های هوشمند استفاده می کنند، اما سوال اینجاست که چرا آن ها آینده ای جایگزین برای خودپرداز پیدا می کنند؟ دلایل کمی وجود دارد:

برای کمک به آن ها در صرفه جویی در منابع و پول. با فعال شدن فرآیندهای سلف سرویس بیشتر، نیاز کمتری به بانک ها برای داشتن فضاهای فیزیکی وجود دارد. پول خرج شده در ملک را می توان در جای دیگری سرمایه گذاری کرد، به عنوان مثال در ساخت راه حل های نوآورانه تر مانند پرداخت های بدون تماس.

قفسه های هوشمند بانک ها را قادر می سازد تا خدمات 24.7 ارائه دهند. مشتریان می توانند با خیال راحت و ایمن اسناد را در زمانی که برایشان مناسب است تحویل دهند، درست مانند اینکه در صورت نیاز می توانند در ساعت 2 بامداد وجه نقد را برداشت کنند

تسهیل در بهبود تجربه مصرف کننده. برای مصرف کننده، گزینه های سلف سرویس بیشتر فقط می تواند مثبت باشد. به عنوان مثال، دیگر هیچ صف یا انتظاری وجود نخواهد داشت تا به سادگی یک سند امضا شده را تحویل دهید. و با رهایی کارکنان از وظایف پیش پا افتاده تر، خدمات کارآمدتر و مؤثرتر خواهند شد.

دسترسی 24 ساعته به بانکداری را فعال کنید. به طور معمول، ساعات کار بانکی 9 صبح تا 5 بعد از ظهر است، همان ساعات اداری بسیاری از سازمان ها. بنابراین، وقتی که بانک در اوقات فراغتشان تعطیل است، چگونه کارگران می توانند مدیریت مالی خود را انجام دهند؟ قفسه های هوشمند بانک ها را قادر می سازد تا خدمات 24.7 ارائه دهند. مشتریان می توانند با خیال راحت و ایمن اسناد را در زمانی که برایشان مناسب است تحویل دهند، درست مانند اینکه در صورت نیاز می توانند در ساعت 2 بامداد وجه نقد را برداشت کنند.

دستگاه خودپرداز برای سال‌های متمادی یکی از اجزای اصلی مدیریت امور مالی ما بوده است و در حالی که دستگاه خودپرداز در شکل فعلی خود تا حدودی به یک سرگرمی تبدیل شده است، انقلاب خودپرداز به خوبی در حال انجام است. در آینده، می‌توان انتظار داشت که بانک‌های بیشتری کیوسک‌های پیشرفته را ارائه کنند که به مفهوم ماشین باجه خودکار قابل اعتماد جان تازه‌ای می‌بخشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: