کد خبر: ۲۰۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - 11 April 2022
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
در بین بانک های خصوصی و بورسی بانک ملت با قاطعیت بیشترین درآمد را به خود اختصاص داده است. بیشترین رشد درآمدی نیز به بانک ملت با 65 درصد افزایش اختصاص یافته است.

درآمد بانک‌های بورسی و خصوصی در سال گذشته نسبت به سال 1399 رشد مناسبی داشته و بیش از60 درصد افزایش یافته‌است.

به گزارش بانکداری ایرانی،  در بین بانک های خصوصی و بورسی بانک ملت با قاطعیت بیشترین درآمد را به خود اختصاص داده است. بیشترین رشد درآمدی نیز به بانک ملت با 65 درصد افزایش اختصاص یافته است.

این بانک بورسی از 426 هزار میلیارد ریال درآمد به 701 هزار میلیارد ریال رسیده و بیش از 65 درصد رشد داشت.

مانده تسهیلات بانک ملت در سال گذشته از رقم 7970 هزار میلیارد ریال بالغ شده بود. از این حجم تسیهلات 585 هزار میلیارد ریال درآمد تسهیلاتی در پی داشته است که بیشترین سهم به وام مرابحه با رقم 274 هزار میلیارد تعلق داشت.

این در حالی است بقیه بانک‌ها رشدی کمتر از این رقم را تجربه کرده و حتی برخی رشدی منفی داشته اند.

 

بیشترین درآمد با بیشترین رشد در سال گذشته به کدام بانک تعلق دارد؟

بعد از تسهیلات، مهمترین محل درآمد بانک‌ها از محل کارمزد بود. کارمزد بانک یکی از حرفه‌ای ترین فعالیت بانک است که دومین محل درامد مهم بانکی است.

بالاترین درآمد از محل کارمزد نیز به بانک ملت اختصاص داشته و این بانک در سال گذشته توانسته بود 50 هزار میلیارد ریال درآمد کسب کند. بانک تجارت و بانک صادرات با اندکی فاصله بعد از بانک ملت قرار دارند.

بیشترین درآمد با بیشترین رشد در سال گذشته به کدام بانک تعلق دارد؟

همانگونه که از شرح درامد بانکها در سال 1400 بر اساس جدول زیر مشخص است، درآمد از تسهیلات اعطایی و کارمزد بالاترین سهم درآمدی را شکل می دهد.

شرح درآمد زیر گویای حجم فعالیت بانکها نیز است. بانک ملت با حجم درآمد 701 هزار میلیارد ریال تقریبا فاصله دوبرابری با بانکهای صادرات و تجارت داشته و با قاطعیت نام بزرگترین بانک خصوصی را یدک می کشد.

بیشترین درآمد با بیشترین رشد در سال گذشته به کدام بانک تعلق دارد؟

بالاترین هزینه های بانکها با هزینه سود سپرده مشتریان اختصاص داشته است. بانک ملت با داشتن 6728 هزار میلیارد ریال مانده سپرده در سال گذشته 367 هزار میلیارد ریال سود پرداخت کرده که بالاترین رقم در بین بانکهای خصوصی بوده‌ که در نهایت تراز مثبت درامد و هزینه 276 هزار میلیارد را تجربه کرده است. هزینه مالی برخی بانک ها به شدت در سال گذشته افزایش یافته و به مرحله بحرانی رسیده است.

بیشترین درآمد با بیشترین رشد در سال گذشته به کدام بانک تعلق دارد؟

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: