کد خبر: ۲۰۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - 30 March 2022
در حالی که امیدها برای پایان دادن به مناقشه اوکراین از طریق مذاکره افزایش یافته، بازارهای اوراق قرضه یک شبه نگران این موضوع بودند که افزایش تهاجمی نرخ بهره می‌تواند به اقتصاد ایالات‌متحده آسیب برساند، پس از اینکه بازدهی ۱۰ ساله برای مدت کوتاهی به زیر نرخ‌های دو ساله نزول کرد، سهام آسیا به افزایش جهانی پیوستند.

 به گزارش ایسنا و به نقل از استاک نیوز، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن یک درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود از چهارم مارس رسید و بیشتر بازارهای سهام آسیایی در محدوده مثبت قرار گرفتند. با این حال، نیکی ژاپن این روند را معکوس و یک درصد سقوط کرد.

داوجونز و اس‌اندپی۵۰۰ چهارمین جلسه متوالی افزایشی خود را در یک شب پس از افزایش شدید سهام اروپا تجربه کردند. معاملات آتی اس‌اندپی ۵۰۰ ایالات‌متحده در تجارت آسیا تغییر چندانی نداشت.

منحنی بازدهی دو تا ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده برای اولین بار از سپتامبر ۲۰۱۹ در روز سه‌شنبه برای مدت کوتاهی معکوس شد زیرا سرمایه گذاران اوراق قرضه پیش‌بینی کردند که انقباض تهاجمی توسط فدرال رزرو می‌تواند به اقتصاد ایالات‌متحده در طولانی‌مدت آسیب برساند.

افزایش اختلاف بین بازدهی ایالات‌متحده و ژاپن باعث شد که ین به شدت ضعیف شود. در صبح چهارشنبه قیمت هر دلار در برابر ین به ۱۲۲.۳۶ رسید که از پایین‌ترین سطح ۱۲۴.۳ روز دوشنبه بهبود یافت اما دلار همچنان در مقایسه با ین در این ماه ۶.۹ درصد افزایش داشت.

در سایر نقاط بازار ارز، یورو با حمایت چشم‌انداز صلح در اوکراین به ۱.۱۱۰۴ دلار رسید و یک شبه نزدیک به یک درصد جهش کرد. قیمت هر بشکه نفت برنت با یک درصد افزایش به ۱۱۱ دلار و ۳۶ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا ۰.۸۳ درصد افزایش یافت و به ۱۰۵.۱۲ دلار رسید.

هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش در ۱۹۲۰.۶ دلار قرار گرفت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: