کد خبر: ۲۰۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - 19 March 2022
بانک صادرات از اثر درآمدی با اعمال نرخ های جدید تسعیر بر سود و زیان دوره منتهی به اسفند سال جاری خبر داد تا آماده بازگشایی نماد شود.

بانک صادرات از اثر درآمدی با اعمال نرخ های جدید تسعیر بر سود و زیان دوره منتهی به اسفند سال جاری خبر داد .

 بانک صادرات از اثر درآمدی با اعمال نرخ های جدید تسعیر بر سود و زیان دوره منتهی به اسفند سال جاری خبر داد تا آماده بازگشایی نماد شود.

براین اساس، "وبصادر" عطف به بخشنامه 24 اسفند بانک مرکزی با موضوع اعلام نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی ها و بدهی های ارزی شبکه بانکی اعلام کرد: مبنای تسعیر اقلام پولی دارایی ها و بدهی های ارزی برای گزارشگری مالی منتهی به اسفند سال 1400، برای هر یورو معادل 22 هزار تومان و برای هر دلار معادل 20 هزار تومان و برای سایر اسعار بر مبنای نرخ برابری آنها به یورو در مقطع زمانی پایان اسفند سال 1400 تعیین شده است.

با توجه به نرخ تسعیر اعمال شده در صورت های مالی میان دوره ای منتهی به شهریور ماه ( 19 هزار تومان برای هر یورو و 15.9 هزار تومان برای هر دلار و سایر اسعار بر مبنای نرخ برابری آن به یورو ) و در نظر گرفتن وضعیت باز ارزی مثبت قابل تسعیر این بانک حدود 284 میلیون یورو ( با لحاظ کردن سپرده های ارزی مرتبط با اعتبارات اسنادی ریفاینانس مرتبط با شعب خارج )، اعمال نرخ های جدید تسعیر برای این بانک اثر درآمدی بر سود و زیان دوره خواهد داشت لیکن تعیین آثار دقیق و کامل آن منوط به تکمیل فرایند تهیه صورت های مالی منتهی به اسفند 1400 خواهد بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: