کد خبر: ۲۰۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - 19 March 2022
بانک تجارت از اثر درآمدی ۱.۲ هزار میلیارد تومانی تعیین نرخ جدید تسعیر ارز و وضعیت باز ارزی مثبت ۷۰۰ میلیون دلاری خبر داد.

بانک تجارت از اثر درآمدی ۱.۲ هزار میلیارد تومانی تعیین نرخ جدید تسعیر ارز و وضعیت باز ارزی مثبت ۷۰۰ میلیون دلاری خبر داد.

به گزارش  بانکداری ایرانی، بانک تجارت از اثر درآمدی 1.2 هزار میلیارد تومانی تعیین نرخ جدید تسعیر ارز و وضعیت باز ارزی مثبت 700 میلیون دلاری خبر داد و آماده بازگشایی نماد شد.

براین اساس، "وتجارت" با توجه به ابلاغ بخشنامه 24 اسفند بانک مرکزی با موضوع نرخ و نحوه تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک ها اعلام کرد: مبنای تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی برای گزارشگری پایان سال مالی 1400 به منظور اعمال در دفاتر بانک و تهیه صورت‌های مالی، مبلغ 22 هزار تومان برای هر یورو و 20 هزار تومان برای هر دلار آمریکا با رعایت سایر شرایط اعلامی در بخشنامه مذکور تعیین شده است.

نرخ تسعیر اعمال شده در صورت‌های مالی میان دوره ای منتهی به شهریور مبلغ 19 هزار تومان برای هر یورو و 15.9 هزار تومان برای هر دلار آمریکا بود. وضعیت باز ارزی مثبت این بانک در حدود 700 میلیون دلار است که با عنایت به مراتب فوق و تعدیلات مورد لزوم، 1.2 هزار میلیارد تومان آثار درآمدی برای بانک دارد اما تعیین آثار دقیق آن در سود و زیان بانک منوط به تکمیل فرآیند تهیه و تایید صورت‌های مالی منتهی به اسفند 1400 است.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: